سریال شهید شهریاری طبق زمان پیش‌بینی‌شده پخش خواهد شد

مدیرکل صداوسیمای زنجان خبر داد:

سریال شهید شهریاری طبق زمان پیش‌بینی‌شده پخش خواهد شد

فائزه تقی لو جام‌جم زنجان



مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان از پخش سریال فاخر دانشمند هسته‌ای، شهید شهریاری خبر داد. محمد محسن لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم بیان کرد: با توجه به سنگینی کار و حجم فیلمنامه ۷۰۰ سکانس از 1۲۰۰ سکانس این سریال تصویربرداری شده ولی به خاطر پراکندگی سکانس‌های باقیمانده، سختی کار تولید بیش از آن است که پیش‌بینی می‌کردیم. با همه این مشکلات و همکاری و همدلی مجموعه، سعی می‌شود طبق زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده شاهد پخش این سریال باشیم.
مصطفی علمی فرد، تهیه‌کننده سریال «میراث مجید» که با محوریت مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای در دست‌ساخت قرار دارد در خصوص روند سریال چنین گفت: در حال حاضر ۵۰درصد پروژه در حدود ۵۰۰دقیقه از کار تمام‌شده و در حال تصویربرداری از سکانس‌های مربوط به بیمارستان هستیم که از زمان ترور شهید شهریاری،بستری شدن همسر ایشان تازمان تشییع‌جنازه آن شهید هسته‌ای در حال انجام است.
علمی فرد بابیان این‌که کار کردن در این شرایط بسیار سخت است، افزود:قرار بود بخش‌هایی از سریال در بیمارستان شهید چمران فیلمبرداری شود که متاسفانه به خاطر شرایط کرونایی و بستری بودن بیماران کرونایی در این بیمارستان مجبور به زدن دکور شدیم که این هم به لحاظ هزینه، زمان و فضای کار ما را دچار چالش کرد باوجوداین، گروه تلاش خود را می‌کند موانع را رفع کند تا کار
متوقف نشود.
وی گفت: به‌رغم تمام سختی‌ها و مشکلات اقتصادی و قرار گرفتن در شرایط سخت کرونایی سعی کرده‌ایم کار را براساس زمان پیش‌بینی‌شده جلو ببریم که تابه‌حال ۶۰درصد فیلم‌برداری این مجموعه تلویزیونی همزمان با تدوین  در حال انجام است.
این سریال علاوه بر زادگاه شهید شهریاری، یعنی زنجان در تهران و شیراز هم تصویربرداری شده است. داستان سریال از یک سال قبل از شهادت این دانشمند هسته‌ای را به تصویر می‌کشد.
در این سریال بازیگران بومی و ملی به ایفای نقش خواهند پرداخت؛بازیگرانی همچون کاوه خداشناس، سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، سیروس همتی، پریسا گلدوست، مهدی صباحی و مالک سراج که نقش شهید علی محمدی را در این سریال ایفا خواهد کرد.
برای ایفای نقش میانسالی مادر شهید شهریاری، زهرا سعیدی انتخاب‌شده است که او را در بسیاری از سریال‌های مناسبتی و نقش‌های مذهبی دیده‌ایم.
سعیدی درباره حضورش در این مجموعه گفت: پس از پیشنهاد نقش از سوی کارگردان این سریال و مطالعه فیلمنامه نسبت به ایفای نقش در این سریال علاقه‌مند شدم و درواقع با پذیرفتن نقش مادر شهید بزرگوار حالات دیگری را تجربه کردم که برایم تازگی داشت.
 وی در خصوص حس خود نسبت به این نقش‌عنوان کرد: لحظه‌به‌لحظه که می‌گذرد قرابت و نزدیکی من نسبت به نقش مادر شهید بیشتر می‌شود. روزهای سختی که بر این مادر گذشته مرا به فکر وا‌می‌دارد که صبوری مادر شهید در مقابل این‌همه مشکلات و داغ از دست دادن فرزند چگونه حاصل‌شده است.
در کل نقش بسیار سنگینی است و حس و حال مادر شهید و این‌که چه بر او گذشته بسیار سخت و غیرقابل‌تصور است و باید بگویم تأثیرات روحی این نقش برای من به‌قدری بالاست که پس از اتمام کار سعی می‌کنم زودتر بخوابم تا از تألمات روحی که در این سریال برایم رخ می‌دهد، بکاهد.
این سریال در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای با مشارکت سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان به کارگردانی حسین تبریزی و تهیه‌کنندگی مصطفی علمی فرد در حال تولید است که پس از اتمام از یکی از شبکه‌های سراسری سیما و شبکه استانی روی آنتن خواهد رفت.