کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 باند پنج نفره‌ای که در فضای مجازی خرید و فروش سلاح شکاری غیرمجاز می‌کردند، در شهرستان ملارد بازداشت شدند. بیست و یکم دی امسال گزارشی در دستورکار پلیس پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت که نشان می‌داد افرادی در فضای مجازی سلاح شکاری خرید و فروش می‌کنند. در جریان تحقیقات پلیسی رد این افراد در شهرستان ملارد به دست آمد. سرانجام ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد دوشنبه بیست و دوم دی امسال، ماموران باخبر شدند یکی از اعضای این باند تعدادی اسلحه شکاری را خودروی پژو ۴۰۵ جاسازی کرده و با همراهی سه خودروی دیگر قصد انتقال آن به تهران را دارند. ماموران مخفیگاه آنها را در شهرستان ملارد یافتند و در یک عملیات هر چهار خودرو را متوقف کردند. متهم اصلی را همراه چهار نفر دیگر بازداشت کردند. شش قبضه سلاح شکاری از این افراد کشف شد. مخفیگاه دیگر آنها در محدوده نوروزآباد شناسایی و از آنجا نیز سه قبضه سلاح شکاری و ۲۳ فشنگ کشف کردند.
 پسر 18 ساله که خود را در شبکه‌های اجتماعی از ماموران پلیس فتا معرفی می‌کرد، بازداشت شد. در پی رصدهای کارشناسان پلیس فتای ایلام، در فضای مجازی صفحه‌ای جعلی با مشخصات پلیس فتا استان در اینستاگرام شناسایی کردند. چون این صفحه جعلی بود تحقیقات پلیس ادامه پیدا کرد و پسری 18 ساله که ساکن یکی از شهرستان‌های تابعه استان است شناسایی و بازداشت شد. متهم اعتراف کرد برای این‌که می‌خواسته باعث ترس برخی افراد شود، این صفحه مجازی را راه‌اندازی کرده و خود را مامور پلیس فتا جا زده است.
زن و مردی که به بهانه ادامه تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد و پیام نور خارج از کشور از مردم کلاهبرداری می‌کردند، بازداشت شدند. یکی از مسؤولان دانشگاه آزاد با مراجعه به اداره 13 پلیس تهران از فعالیت غیرقانونی موسسه‌ای درخصوص ثبت‌نام در مقطع دکترای واحد امارات دانشگاه آزاد و پیام نور اعلام شکایت کرد. تحقیقات پلیسی در این باره ادامه پیدا کرد تا این‌که کارآگاهان برای بررسی موضوع به‌صورت نامحسوس به دفتر شرکت مراجعه و مشخص شد افراد برای ادامه تحصیل در خارج از کشور و در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور مبالغ میلیونی که از ۳۰ میلیون تومان شروع می‌شود را به حساب شرکت واریز کرده‌اند. با مشخص شدن این موضوع متهمان که یک زن و مرد بودند، با دستور قضایی بازداشت شدند. در جریان تحقیقات معلوم شد همسر متهم زن به خاطر کلاهبرداری در پوشش موسسه علمی برای اعزام دانشجویان در زندان است و این بار همسرش برای ادامه کلاهبرداری خانوادگی‌شان از مرد جوانی کمک گرفته و با فریب مردم از آنها کلاهبرداری می‌کردند.
مردی به خاطر درگیری با همسرش او را خفه کرد. چند روز قبل، وقوع یک فقره گاز گرفتگی مشکوک به پلیس شهرستان بجنورد گزارش شد. بررسی‌ها نشان می‌داد زن 29 ساله‌ای فوت کرده است. ماموران با حضور در خانه وی و بررسی‌های لازم متوجه شدند آثار فشار جسم رشته‌ای در گردن این زن وجود دارد و احتمال دادند مرگ او گازگرفتگی نبوده و وی به قتل رسیده است. از شوهر او تحقیق کردند وی منکر درگیری با همسرش شد و گفت که همسرش بر اثر گازگرفتگی فوت شده است، اما تحقیقات نشان می‌داد او و همسرش آن شب خانه یکی از اقوام رفته بودند و حادثه گازگرفتگی نمی‌توانسته رخ داده باشد، چرا که لوله بخاری دستکاری شده بود. سرانجام متهم بازداشت شد و به قتل زنش اعتراف کرد و گفت: آن شب از مهمانی بازگشتیم، همسرم مدام از خرید وسایل جدید خانه میزبان حرف می‌زد و این موضوع را به رخم می‌کشید که چرا ما وسایل آنچنانی نداریم. بعد دعوایمان شد. در ادامه همسرم از دادن شیر به فرزندمان خودداری کرد. در یک لحظه عصبانی شدم و گلویش را فشار دادم که باعث مرگ وی شد و اکنون پشیمانم.
 انتشار گاز منوکسیدکربن در خانه‌ای به مرگ زن جوان و دختر نوجوانی منجر شد. این دو نفر در خانه‌ای در خیابان نواب شهر زنجان بودند که بر اثر گازگرفتگی فوت شدند و اجساد آنها با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. بررسی اولیه آتش‌نشانان نشان داد که به احتمال زیاد نشت گاز از بخاری باعث مسمومیت مرگبار آن دو شده است.