پرسپولیس باید  با 2 مهاجم بازی کند

پرسپولیس باید با 2 مهاجم بازی کند

ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس


پرسپولیس دوره پر افت و خیزی در لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشت. این تیم برخی از بازیکنان خود نظیر آل‎کثیر یا پهلوان را بنا به دلایل مختلفی از دست داد. به نظر من افت مقطعی سرخ‎ها در برخی از دیدارهای لیگ بیستم کاملا طبیعی بود و کار این تیم به جایی رسید که باید بگویم تیم تحت هدایت یحیی گل‎محمدی از لحاظ بدنی خالی کرده بود. موضوع خستگی و خالی کردن بدن بازیکنان در برخی از دیدارهای لیگ‌برتری کاملا مشهود بود و روی کیفیت و نتایج تیم تاثیر گذاشت. به نظر من تنها مشکل پرسپولیس همین بود چون به اندازه کافی بازیکن خوب و با‌کیفیت در اختیار یحیی هست.
البته همه ما در شهرآوردی که پشت سر گذاشتیم بازی با‌کیفیتی از پرسپولیس دیدیم که یک امیدواری را به وجود آورد. این بازی با‌کیفیت نشان داد که سرخ‎ها از دورانی که «خالی» کرده بودند گذر کرده‎اند.
پرسپولیس در دیدار با استقلال واقعا خوب بازی کرد  و من به جرات به شما می‎گویم پرسپولیس باید با اختلاف دو گل این مسابقه را پشت سر می‎گذاشت. اما حالا دربی گذشته است و ما فقط باید به آینده نگاه کنیم، آینده‎ای که پرسپولیس باید برای پنجمین قهرمانی یک تکان اساسی دیگر به خود بدهد.
مشکل این است که پرسپولیس با یک مهاجم بازی می‎کند. من اعتقاد زیادی به مهدی عبدی دارم. او زمانی که به پرسپولیس آمد گفتم او همانند بازیکنانی نظیر طارمی و علیپور می‎تواند در آینده به بازیکن قابل اتکایی تبدیل شود. خوشبختانه تا اینجا پیش‎بینی من در این رابطه درست بود. اما اعتقاد دارم اگر یک مهاجم دیگر در کنار او قرار بگیرد همه چیز بهتر می‎شود و دیگر هیچ تیمی جلودار تیم یحیی نخواهد بود. بازی کردن با دو مهاجم برای پرسپولیس خیلی مهم است و برای سرمربی تیمی که چهار بار پشت‌سر هم قهرمان لیگ شده توجه به این مساله در درجه اول اولویت باید قرار داشته باشد.