پیشرفت 12‌ماهه

منچستر بعد از مدت‌ها به صدر لیگ‌برتر رسید

پیشرفت 12‌ماهه

ژانویه سال گذشته و قبل از آن‌که تماشاگران فوتبال از حضور در ورزشگاه‌ها منع شوند، منچستریونایتد در ورزشگاه خانگی‌اش مقابل برنلی قرار گرفت و مقابل چشمان هزاران هوادار بازی را باخت. هواداران عصبانی من یو، در پایان آن بازی شعارهای انتقادی علیه گلیزرها ( مالکان آمریکایی باشگاه ) و اِد وودوارد ( مدیر اجرایی منچستر ) سر دادند. اما حالا بعد از یک سال منچستر دوشنبه شب به خانه برنلی رفت و با تک گلی که پل پوگبا به ثمر رساند، توانست با
3 امتیاز بالاتر از لیورپول بعد از مدت‌ها در صدر لیگ‌برتر قرار بگیرد.
اقدامات و تصمیماتی که اوله‌گونار سولسشر طی این 12 ماه گرفته، باعث چنین پیشرفتی در اردوگاه شیاطین سرخ شده است. سال گذشته و چند بازی بعد از برنلی، آنها به آنفیلد رفتند تا مقابل رقیب یا بهتر است بگوییم دشمن همیشگی‌شان لیورپول قرار بگیرند. در آن زمان لیورپول 27 امتیاز بالاتر از قرمزهای منچستر بود. حالا آنها در روز یکشنبه هفته بعد در حالی به مصاف هم می‌روند که شاگردان سولسشر سه امتیاز بالاتر هستند.
یکی از مهمترین تغییراتی که در همان روزها صورت گرفت، به خدمت گرفتن برونو فرناندز پرتغالی بود. او حالا بعد از گذشت یک سال، به مهره اصلی تیم سولسشر تبدیل شده و به زعم بسیاری از کارشناسان، بهترین خرید منچستر طی این سال‌ها بعد از کریس رونالدو بوده است. دیگر تغییرات در ترکیب منچستر هم به خوبی نشان می‌دهد سولسشر تا چه اندازه موفق بوده است. او با کنار گذاشتن بازیکنانی همچون فیل جونز، آندرس پریرا و خوان ماتا، به جوانانی همچون اسکات مک تومینای و اریک بایی روی آورده است.
در این میان نمی‌توان پیشرفت و نقش پل پوگبا را در تیم سولسشر به همین راحتی‌ها نادیده گرفت. طی یک سال اخیر، کارشناسان و هواداران منچستر بارها از هافبک فرانسوی تیم خود به دلیل نوسان‌های مختلف انتقاد می‌کردند. اما این بازیکن 27 ساله طی چند هفته اخیر عملکردی فراتر از انتظار از خودش نشان داده است. او علاوه بر زدن گلی سه امتیازی در زمین برنلی، بیشترین پاس صحیح، بیشترین لمس توپ و بیشترین پیروز در نبردهای تک به تک را به نام خودش ثبت کرد. به همین دلیل بود که سولسشر بعد از بازی در مورد پوگبا اینطور حرف زد: « من همیشه گفته‌ام که پل یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان ماست. او شخصیتی فوق‌العاده در تمرینات و به نظرم در بهترین فرم خود قرار دارد».
تغییر مشخص دیگری که در تیم سولسشر به وجود آمده، آمادگی بالای ذهنی و روانی بین بازیکنان است. این همان شاخصه‌ای است که به عقیده خیلی‌ها بعد از رفتن فرگوسن، در منچستر گم شد. همین اتفاق باعث شده تا شاگردان سولسشر تا دقیقه 90 برای پیروزی در زمین تلاش کنند. موید این مطلب این حقیقت جالب است که این تیم تا به اینجای لیگ‌برتر، 16‌گل در 30‌دقیقه پایانی به ثمر رسانده است. هواداران منچستر امیدوارند با تداوم همین روند، در پایان سال به افتخاری برسند که چند سالی است از آن دور شده‌اند.