سیمئونه بهترین مربی یک‌دهه اخیر شد

بالاتر از زیدان، کلوپ و گواردیولا

سیمئونه بهترین مربی یک‌دهه اخیر شد

فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال روز گذشته و در نخستین روزهای سال 2021، به بررسی عملکرد مربیان فوتبال طی یک دهه اخیر پرداخت و براساس امتیازات خود بهترین مربی را در این زمینه معرفی کرد. بنا بر اطلاعات این سایت، دیگو سیمئونه، مربی آرژانتینی اتلتیکو مادرید به عنوان بهترین مربی یک‌دهه اخیر فوتبال جهان انتخاب شد.
 سیمئونه در این رقابت توانست 152 امتیاز کسب کند و بالاتر از مربیان مطرح دنیای فوتبال قرار بگیرد. پپ گواردیولا با 144 و یورگن کلوپ با 105 امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. یکی دیگر از نکات جالب این فهرست، این بود که اونای امری نسبت به زیدان عملکرد بهتری داشت و در رده ششم قرار گرفت. یکی از دلایلش این است که زیدان طی یک دهه اخیر، در مجموع حدود
5 سال در سطح اول فوتبال اروپا مربیگری کرد
طی 10 سال اخیر، سیمئونه گرچه در کسب جام‌های اروپایی بهتر از زیدان نبوده و در زمینه موفقیت در لیگ داخلی عملکرد بهتری نسبت به پپ  نداشته، اما ثبات و روند رو به رشدی که او در تیم دوم شهر مادرید ایجاد کرد، نقش به‌سزایی در کسب این امتیازها داشت. او این فصل نیز یکی از بهترین نتایج را تاکنون با تیمش به دست آورده و با دو بازی کمتر و چهار امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم، در صدر قرار دارد. در ادامه نگاهی به افتخارات ال‌چولو طی این مدت در اتلتیکو می‌اندازیم.