جامانده از اقتباس

کتاب‌ها درباره شهید ستاری چه می‌گویند؟

جامانده از اقتباس


 زندگی شهید ستاری تاکنون دستمایه نگارش چهار کتاب قرار گرفته که از قضا اولین آنها به کوشش انتشارات ارتش جمهوری اسلامی، روایتی داستانی در قالب رمان دارد.
 منصور آسمان
چاپ اول: 1398
نویسنده: شعله جهانگیری
انتشارات: «رسول آفتاب»
«منصور آسمان» مجموعه روایت‌هایی از زندگی شهید سرلشکر منصور ستاری است که در چند فصل ازجمله تنور داغ، جای خالی پدر، منصور مهربان، دستان کوچک نان‌آور، باید دل کند، قبولی، ارتشی مردمی، قول مشهد، ماسک، جانباز گمنام، تلاش مستمر، غذا رسانی، مأموریت، نمایش قدرت، دیدار آخر و ارتباط با مذهبیون نگاشته شده‌است.
از تبار آسمان
 چاپ اول: 1387
نویسنده: شمسی خسروی
انتشارات: سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران
رمانی است که براساس زندگی «امیر سرلشکر شهید منصور ستاری» نگاشته شده است. شناسایی چهره‌های تأثیرگذار ارتشی در دفاع مقدس، زندگینامه و خاطرات این دلاورمردان در قالب رمان و داستان هدف اصلی نگارش این کتاب است.
منصور ستاری: به روایت همسر (جلد پنجم از مجموعه آسمان)
 چاپ اول: 1398
نویسنده: لعیا رزاق‌زاده
انتشارات: روایت فتح
روایت زندگی شهدا از زبان همسران آنها، رده‌ای از کتاب‌های تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را به خود اختصاص می‌دهد که بسیار هم خواندنی هستند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند. مجموعه «آسمان» به کوشش انتشارات روایت فتح، مجموعه‌ای است که زندگی شهدای نیروی هوایی را از همین زاویه شرح می‌دهد و جلد پنجم آن به زندگی شهید ستاری اختصاص دارد. کتاب «ستاری به روایت همسر شهید» از زبان حمیده پیاهور، همسر شهید ستاری درباره ۲۵ سال زندگی مشترک‌شان است.
 روایت ناتمام
(جلد سیزدهم از مجموعه از چشم‌ها)
 چاپ اول: 1395
نویسنده: رضا رسولی
انتشارات: روایت فتح
این کتاب حاصل گفت‌وگوی نویسنده با خانواده، دوستان و هم‌رزمان فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که انتشارات روایت فتح آن را در سیزدهمین جلد از مجموعه «از چشم‌ها»ی خود منتشر کرده است.