کاهش 73 درصدی مسافران بین‌المللی فرودگاه‌های ایران

کاهش 73 درصدی مسافران بین‌المللی فرودگاه‌های ایران


سیاوش امیرمکری گفت: سال 2020 جهان کاهش 59 تا 60 درصدی مسافرت‌های هوایی را تجربه کرد، به گونه‌ای که در این سال میزان کاهش درآمدهای فرودگاهی 112 میلیارد دلار بود و همچنین تعداد مسافران داخلی و بین المللی 60 درصد کاهش یافت. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: سال 2020 در فرودگاه‌های خاورمیانه 116میلیون مسافر بین المللی و نیز 21میلیارد دلار درآمد حاصل از مسافران بین المللی کاهش یافت.
وی گفت: در این سال تعداد مسافران داخلی فرودگاه‌های خاورمیانه 23میلیون نفر و درآمد حاصل از آنها دو میلیارد دلار کاهش یافت. امیرمکری با اشاره به این‌که سال2020 شاهد کاهش 73درصدی مسافران بین المللی و نیز کاهش 46درصدی کل تعداد مسافران هوایی ایران بودیم، افزود: ایران با حدود 52درصد و 69 میلیون دلار کاهش درآمد نسبت به سال 2019 رتبه 30 را از منظر ضرر و زیان در دنیا دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: رضایت مشتری در فرودگاه‌ها طی سال 2020 در مقایسه با سه ماه اول سال 2019 در آسیا و اقیانوسیه به طور عمده در فرودگاه‌های بزرگ کاهش یافته است که این امر می‌تواند بازتاب نگرانی فزاینده در مورد ایمنی و سلامت سفر را همراه داشته باشد.
به گفته وی در دنیا همواره موضوعات زمان انتظار و صف‌های طولانی و کارایی و نوع برخورد کارکنان فرودگاه موجب شده پذیرش مسافر، سیستم‌های امنیت و کنترل گذرنامه، سوار شدن به هواپیما و تحویل چمدان‌ها به عنوان بحرانی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های فرودگاه از منظر رضایت مشتری تلقی شوند./ فارس