اولین کارت قرمز مسی در بارسا

فوتبال اروپا

اولین کارت قرمز مسی در بارسا


طی چند روز گذشته دیدارهایی در فوتبال اروپا برگزار شد که هر کدام‌شان برای به سر ذوق آوردن فوتبال‌دوستان کافی بود. با برگزاری دربی ایتالیا بین یووه و اینتر، بازی فوق‌العاده حساس لیورپول و منچستریونایتد و فینال کوپا دل ری در اسپانیا، آمار و ارقامی ثبت شد که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود:
1 در بازی فینال کوپا دل ری بین بارسلونا و اتلتیک بیلبائو اتفاقی افتاد که تابه‌حال سابقه نداشته است. درحالی‌که بارسا 3بر2 از حریفش عقب بود، لیونل مسی در دقیقه120 بازی اخراج شد. این برای اولین بار بود که مسی در ترکیب بارسا کارت قرمز دریافت می‌کرد.
2 مارسلینیو، مربی اتلتیک بیلبائو با قهرمان کردن تیمش در فینال جام حذفی به رکوردی جالب رسید. این برای دومین بار است که او در فینال این بازی‌ها می‌تواند بارسا را شکست دهد. او سال 2019 نیز با والنسیا توانسته بود آبی اناری‌ها را شکست دهد.
3  اتلتیک بیلبائو بعد از سال‌های 1984 و 2015، یکشنبه‌شب برای سومین بار به قهرمانی در سوپرجام اسپانیا رسید. نکته جالب این‌که دو‌قهرمانی اخیرش با شکست بارسا در بازی فینال به‌دست‌آمده است.
10  با پیروزی 2برصفر اینتر مقابل یوونتوس، این برای اولین بار طی 10سال گذشته بود که اینتری‌ها بدون خوردن گل توانستند مقابل بیانکونری پیروز شوند.
100 کوین دی بروینه به رکورد 100پاس گل برای سیتیزن‌ها رسید. او در مقایسه با دیگر بازیکنان تاریخ لیگ برتر، با تعداد بازی کمتری به این موفقیت رسید.
200 یورگن کلوپ برای دویستمین بار روی نیمکت لیورپول نشست. او از این تعداد در 127بازی پیروز بوده که از این حیث بعد از ژوزه مورینیو با 137پیروزی در 200 بازی در رده دوم قرار دارد.