محاکمه مرد اعدامی با بخشش قربانیان تجاوز

محاکمه مرد اعدامی با بخشش قربانیان تجاوز

دزد حرفه‌ای که به اتهام ربودن زنان و آزار و اذیت شیطانی آنها به اعدام محکوم شده بود، با گذشت شاکیان و قبول درخواست اعاده دادرسی‌اش دوباره محاکمه می‌شود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از پنج سال قبل و به‌دنبال شکایت‌های مشابه از مرد آزارگری آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد، متهم هشت زن 20 تا 50 ساله را پس از ربودن، مورد آزار و اذیت قرار داده است. سرانجام متهم در رباط کریم شناسایی و دستگیر شد. متهم در تحقیقات منکر اتهاماتش شد اما پس از رو‌به‌رو شدن با طعمه‌هایش، اعتراف کرد.
پرونده پوریا در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد و در جلسه دادگاه سه زن که قربانی نیت شوم متهم شده بودند، حضور داشتند. در این جلسه دادگاه، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده پوریا متهم به سرقت چهار دستگاه پراید، سه خودروی مزدا 3 و ربودن هشت زن و آزار و اذیت هفت نفر از آنهاست. برای او با توجه به محتویات پرونده درخواست مجازات دارم.
در ادامه زن 49 ساله‌ای که خودروی مزدا 3 او توسط متهم سرقت شده بود، گفت: ساعت 4 صبح از مهمانی به خانه‌ام در شرق تهران بازگشتم که متوجه سرقت خودروی مزدا 3 خود شدم. چند روز بعد خودرو در حالی که به‌شدت آسیب دیده بود، توسط پلیس پیدا شد.
شاکی دیگر گفت: متهم با سرقت خودروی من در حال فرار بود که پلیس متوجه او شد و در جریان تعقیب و گریز، متهم با خودروی تاکسی تصادف کرد و آسیب زیادی به خودروی من وارد شد.
سومین شاکی که از سوی متهم مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود گفت: از مدرسه دخترم در حال برگشت به خانه بودم که خودروی پرایدی مقابل من توقف کرد و به تصور این‌که مسافرکش است، سوار شدم. به ظاهر راننده مشکوک شده و خواستم پیاده شوم که او با پیچ گوشتی به من حمله کرد و گفت اگر مقاومت کنم کلیه‌ام را بیرون می‌کشد. التماس‌هایم فایده‌ای نداشت و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به پوریا از او خواست از خود دفاع کند که متهم با رد اتهام آدم‌ربایی و تجاوز به عنف گفت: سرقت ماشین‌ها را قبول دارم. من پیش از این در یک شرکت خودرو‌سازی کار می‌کردم. به همین خاطر در خودروها را با پنس جراحی باز می‌کردم. شاکیان به دروغ ادعای تجاوز را مطرح کرده‌اند تا مرا تحت فشار قرار دهند و پول بگیرند.
پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه وارد شور شده و مرد متجاوز را به اعدام و 15 سال زندان محکوم کردند. این رای در دیوان‌عالی کشور تایید شد و پوریا در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. با پیگیری خانواده پوریا، شاکیان شکایت تجاوز به عنف را پس گرفتند و با اعلام این موضوع به دادگاه، محکوم به اعدام و وکیلش درخواست اعاده دادرسی را مطرح کردند که این درخواست مورد قبول قضات دیوان‌عالی کشور قرار گرفت و او دوباره در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.