مرور و عبور

مرور و عبور

«دبیر» به جام تختی می‌رود
علیرضا دبیر در المپیک به‌رغم درد شدیدی که از عمل جراحی سه ماه قبل داشت به مدال طلا رسید و حالا با وجود درد شدید کتف و حوادثی که در یک ماه اخیر برای او پیش آمده، قصد دارد باز هم روی تشک برود.
او می‌گوید: به عشق مردم این بار هم روی تشک می‌روم و دوست دارم با قهرمانی در جام تختی در مشهد مردم را خوشحال کنم. این کشتی‌گیر تا چند روز دیگر تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی را آغاز می‌کند. (‌صفحه 15‌)




بدهی میلیاردی شهرداری تهران به مردم
سید‌محمود علیزاده‌طباطبایی، عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران 4000 میلیارد ریال به مردم بدهکار است.
وی افزود: بحرانی که در سال 76 در مدیریت شهرداری تهران ایجاد شد موجب کاهش فعالیت‌های شهرداری و در نتیجه افت درآمد این نهاد شد. با گذشت 10 ماه از فعالیت جديد شهرداری تهران حدود 3000 میلیارد ریال درآمد برای شهرداری تهران وصول شده است.
فروش ناکافی املاک شهرداری تهران که بالغ بر 748 میلیارد ریال است علت عدم وصول درآمد پیش‌بینی شده شهرداری تهران است. (‌صفحه 2‌)



رئیس‌جمهور سوریه در راه ایران
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه امروز برای اولین‌بار پس از احراز پست ریاست‌جمهوری در راس هیاتی بلند‌پایه وارد تهران می‌شود.
بشار اسد در این سفر که به‌مدت دو روز ادامه خواهد یافت با مقامات بلند‌پایه ایران در مورد آخرین تحولات منطقه و راه‌های گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.
محی‌الدین مسلمانیه، رئیس تشریفات ریاست‌جمهوری و جبران کوریه، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری سوریه برای تهیه مقدمات این سفر، روز گذشته وارد ایران شدند. (‌صفحه یک‌)


انصراف هاپکینز از سری جدید «سکوت بره‌ها»
آنتونی هاپکینز می‌گوید: در سری سوم فیلم سکوت بره‌ها بازی نمی‌کند.
او گفت: حتی اگر برای این فیلم 20 میلیون دلار هم دستمزد بدهند حاضر به تکرار نقش یک آدمخوار نیست. دینو دلورنیتس، تهیه‌کننده سرشناس می‌خواهد قسمت سوم فیلم را نیز تهیه کند و اگر هاپکینز حاضر به بازی در این فیلم نشود، او برای تولید فیلم خود با دردسر رو‌به‌رو خواهد شد. قسمت دوم فیلم سکوت بره‌ها با نام هانیبال تا چند روز دیگر روی پرده سینماها می‌رود. (‌صفحه 3‌)



بوش جواب باراک را نداد
جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی با ایهود باراک، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خودداری کرد. باراک برای تشریح گفت‌وگوهای جاری با تشکیلات خودگردان در طابای مصر با دفتر رئیس‌جمهور آمریکا تماس تلفنی گرفت اما بوش از منشی خود خواست ارتباط باراک را با دفتر کالین پاول، وزیر خارجه برقرار کند. رادیو رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر گفت: رئیس‌جمهور جدید آمریکا تمایلی به دخالت مستقیم در گفت‌و‌گوهای اسرائیل و تشکیلات خودگردان ندارد و نمی‌خواهد وی را طرفدار اسرائیل معرفی کنند. (‌صفحه 13‌)