پخش 1220 هزار ساعت برنامه تلویزیونی از سیمای استان‌ها به مناسبت فجر انقلاب

رئیس مرکز سیمای استان‌ها خبر داد

پخش 1220 هزار ساعت برنامه تلویزیونی از سیمای استان‌ها به مناسبت فجر انقلاب

علیرضا ملوندی دبیر رسانه

رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: سیمای مراکز، 1220 ساعت برنامه تلویزیونی را به مناسبت چهل‌ودومین فجر انقلاب روانه آنتن می‌کنند.
به گزارش جام‌جم، سید عباس فاطمی در نشستی خبری با اصحاب رسانه و با بیان این‌که دهه فجر امسال به عنوان چهل و دومین سالگرد پیروزی نهضت اسلامی، یادآور حماسه‌ها و فداکاری‌های یک ملت به رهبری بزرگ‌مرد تاریخ معاصر ایران خمینی کبیر(ره) است اظهار کرد: انقلاب اسلامی مهم‌ترین رویداد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جهان در قرن بیستم بود و همچنان مهم‌ترین موضوع سیاسی، منطقه‌ای و جهانی است.
وی افزود: از ویژگی‌های ارزشمند انقلاب تغییر سبک زندگی و ارزشیابی ساده زیستی و ارزشمند شدن روح خدمتگزاری و محرومیت‌زدایی و میل به خدمت بی‌شائبه است تا جایی که امام امت و رهبر انقلاب خود را خادم مردم معرفی کرده و زندگی او و خلف صالح او الگوی بی‌بدیل در میان رهبران مردمی جهان شده است همچنین ایران توانست از زیر سلطه فرهنگی بیرون آید و در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی به رشد خیره‌کننده‌ای دست یابد.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها با بیان این‌که در آستانه چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب در شرایط ویژه کرونایی همچون یک سال گذشته نقش صدا و سیما و شبکه‌های استانی اهمیت مضاعفی پیدا کرده است گفت: بر این اساس بخشی از رویدادهای میدانی پرشور که ملت ما هر سال در دهه فجر و در ایام بهمن رقم می‌زدند در قالب برنامه‌های مختلف تلویزیونی روی آنتن می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی و مراکز از ماه‌ها قبل برای ورود به دهه فجر برنامه‌ریزی کرده‌اند تا با بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری، برنامه‌های بهتری نسبت به سال‌های قبل ارائه کنند؛ رویکرد معاونت امور استان‌ها و سیمای استان‌ها در این زمینه شامل تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری بر همه حوزه‌های حیات مردم ایران، ترسیم افق روشن از آینده انقلاب در جهت ایجاد امید در مخاطبان، تلاش برای تبیین دقیق و اثرگذار دستاوردهای بزرگ انقلاب و پاسخ به شبهات، توجه به نقش اقوام، قومیت‌ها و گروه‌های مردمی در به ثمر رسیدن انقلاب با هدف ارتقای وحدت ملی و همبستگی ملی و همچنین توجه به نسل دوم و چهارم در برنامه‌ها و تبیین و چرایی و چگونگی انقلاب و پررنگ کردن نقش شهرستان‌ها و شهرهای کوچک در برنامه‌ها و مرکز‌گریزی بوده است.
فاطمی با بیان این‌که مقایسه نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در چهل سالگی با سایر انقلاب‌های بزرگ دنیا در چهل سالگی از دیگر محورهای برنامه‌سازی دهه فجر انقلاب در سیمای مراکز به شمار می‌رود، گفت: تبیین دشمنی‌ها و خصومت دشمنان انقلاب در ۴1 سال گذشته، توجه به وقایع استانی در فرآیند‌های بزرگ انقلاب اسلامی، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح استان‌ها و توجه ویژه به نقش زنان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از دیگر محورها به شمار می‌روند.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های ویژه فجر انقلاب پرداخت و تصریح کرد: در حوزه آثار نمایشی، فصل دوم سریال جلال در 26 قسمت و با مدت زمان مجموع 1040 دقیقه برای پخش از شبکه یک سیما تولید شده است، همچنین مینی سریال «محرمانه در باران» از مرکز اصفهان هم جزو برنامه‌های همین حوزه است.
وی از تدارک ۱۱ عنوان برنامه به مدت ۲۵۰۵ دقیقه شامل سریال، تله فیلم و فیلم داستانی کوتاه و بلند در مراکز خبر داد و گفت: تله فیلم‌های لبه پرتگاه، سوها و سه سپیده از مرکز اردبیل، امیرخیز و زمستان بی‌برف از مرکز آذربایجان شرقی، وقتی آفتاب طلوع می‌کند از مرکز قم، دژ شوق مرکز کهگیلویه و بویراحمد، فیلم داستانی کی لهراس مرکز کهگیلویه و بویراحمد، فیلم داستانی بلند الیزابت مرکز خراسان رضوی و فیلم داستانی کوتاه نهست مرکز کردستان هم در این روزها روی آنتن می‌روند.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها افزود: مستندهای تک‌قسمتی گوناگونی هم توسط مراکز مختلف تولید شده که طی دهه فجر امسال شاهد پخش آنها خواهیم بود. مستندهایی همچون البرز در آیینه انقلاب اسلامی از سیمای مرکز البرز، خادم ویژه مبارزات و زندگی مرحوم آیت‌ا... واعظ‌طبسی، ساکن خانه قدیمی ویژه مبارزات شهید آیت‌ا... مدنی، راه سوم ویژه مبارزات شهید هاشمی‌نژاد، بوی بهشت ویژه مبارزات حاج‌حسن دباغ همسر مرحومه خانم دباغ، ماجرای آن روز درباره مبارزات مردم گچساران در انقلاب، مشق شب در 10 قسمت تولید مرکز ایلام، در دژ حصار تولید مرکز بوشهر و شب می‌گذرد درباره مبارزات آیت‌ا... ملک‌حسینی تولید مرکز کهگیلویه و بویراحمد که از شبکه‌های استانی و سراسری پخش می‌شوند.
وی به تولیدات پویانمایی ویژه فجر انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: تولید ۷۴۳ دقیقه پویانمایی در سه عنوان شامل روح شاه در ۱۳ قسمت ۷دقیقه‌ای از مرکز همدان، مرحمت در ۵۲ قسمت ۱۱ دقیقه‌ای از مرکز اردبیل و افسانه خشت هزار گل در 10 قسمت ۸ دقیقه‌ای از مرکز کرمانشاه، ثمره فعالیت هنرمندان بومی مراکز بوده است.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها از تولید مستند‌های گزارشی کوتاه (مینیمال) از راویان انقلاب خبر داد و گفت: از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به تولید ۳۱موشن‌گراف ویژه با موضوع تولید علم، توسعه کشاورزی، جایگاه و نقش زنان در انقلاب اسلامی، ویژه استان‌ها که به صورت مشترک با فضای مجازی استان‌ها تولید شده است، تولید و پخش نماآهنگ‌های ویژه سرباز حرم (مدافعان حرم)، حیفه (دفاع مقدس)، هنوزم (سازندگی و آبادانی) و چالیشانلار (رونق تولید) در ایام مبارک دهه فجر در کنار تولید و پخش ۵۰ نماآهنگ با موضوع حماسی و ایران، ویژه‌برنامه‌های روایت انقلاب از نسل جوان جهادی به ‌صورت ویژه خدمات گروه‌های جهادی در نقاط محروم استان‌ها را پوشش می‌دهد، ویژه‌برنامه‌های گفت‌وگو و میزگردی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و با تمرکز بر رویکرد‌های اثرگذار انقلاب اسلامی در توسعه همه‌جانبه کشور و تولید ۱۳برنامه ویژه با عنوان روایتی از درون دربار پهلوی با استناد به اسناد و منابع موجود اشاره کرد.
فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های شبکه شما در چهل‌ودومین فجر انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: فیلم تلویزیونی پاییز امیرخیز تولید مرکز آذربایجان‌شرقی، فیلم تلویزیونی زمستان بی‌برف تولید مرکز آذربایجان‌شرقی، فیلم تلویزیونی سه سپیده تولید مرکز اردبیل، فیلم تلویزیونی سوها تولید مرکز اردبیل، مجموعه مستند البرز در آینه انقلاب اسلامی تولید مرکز البرز، مستند خادم (زندگینامه مرحوم آیت‌ا... واعظ‌طبسی) تولید مرکز خراسان رضوی، مستند ساکن خانه قدیمی (مبارزات شهید آیت‌ا... مدنی) تولید مرکز همدان، مستند راه سوم ( زندگینامه شهید هاشمی‌نژاد) تولید مرکز خراسان رضوی، مستند بوی بهشت (معرفی حاج‌حسن دباغ همسر مرحومه خانم دباغ) تولید مرکز همدان، مستند آن شش نفر تولید مرکز همدان، مستند ماجرای آن روز‌ها تولید مرکز کهگیلویه و بویر احمد و مستندهای برکت و نمی‌ایستند ایستاده‌ایم تولید مرکز زنجان در کنار نماآهنگ ایرانیم تولید مرکز آذربایجان‌شرقی، از این شبکه پخش خواهد شد.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها به برنامه‌های تامینی شبکه شما در این روزها پرداخت و گفت: چهار عنوان فیلم تلویزیونی، یک عنوان مینی‌سریال، دو عنوان مجموعه مستند شامل 11 کلاکت، 10 عنوان مستند، 12 کلاکت موشن‌گرافیک، یک عنوان نماآهنگ. جمعا به مدت 1911 دقیقه روی آنتن شبکه «شما» می‌رود.
وی تصریح کرد: در مراکز استان‌ها هم شاهد پخش چهار عنوان فیلم تلویزیونی، یک عنوان مینی‌سریال، دو عنوان مجموعه مستند شامل 11کلاکت، 10 عنوان مستند، 12 کلاکت موشن‌گرافیک، یک عنوان نماآهنگ. جمعا به مدت 1911 دقیقه خواهیم بود. همچنین 2000 دقیقه برنامه در ساختارهای مختلف در حال بازبینی و آماده‌سازی است.