پایان «فرمانروایی» دنیای ژوراسیک اسپیلبرگ

«پارک ژوراسیک» بسته می‌شود

پایان «فرمانروایی» دنیای ژوراسیک اسپیلبرگ

 بعد از سه دهه دلهره و وحشت، پارک ژوراسیک بسته می‌شود و دایناسورهای خطرناکی که جان آدمیان را تهدید می‌کردند برای همیشه در سکوت فرو می‌روند. کالین تروورو، کارگردان قسمت جدید مجموعه اکشن و ترسناک «دنیای ژوراسیک» خبر از پایان کار این مجموعه پرفروش می‌دهد و می‌گوید این قسمت پایان کار تمام شخصیت‌ها و موجودات ماقبل تاریخ خود را رقم می‌زند. فیلم که با نام «دنیای ژوراسیک: فرمانروایی» اکران عمومی خواهد شد، سومین قسمت از سری دوم این مجموعه فیلم پرسروصداست. بازیگران اصلی سری اول هم در این قسمت حضور دارند و در ماجراجویی‌های آن شریک می‌شوند.
به گفته تروورو: «در مقام تماشاچی همیشه امیدواری که داستان روی پرده بالاخره یک زمانی تمام شود و به نتیجه‌گیری نهایی‌اش برسد. برای مجموعه پارک ژوراسیک، این لحظه تاریخی فرا رسیده و باید نقطه پایانی بر آن ترسیم کرد. این یک داستان طولانی بود که سال‌ها مردم عادی را سرگرم کرد و ترساند. با این حال، برای همه کسانی که دست‌اندرکار تولید فیلم بودند، بسیار سخت بود که چنین تصمیمی را بگیرند و ماجراهای نبرد آدم‌ها و دایناسورها را به اتمام برسانند. در حقیقت، کار چندان ساده‌ای هم نبود که بتوانیم به یک نتیجه‌گیری کلی و نهایی برسیم. این مجموعه فیلم داستان‌هایش را بیشتر به شکلی اپیزودی تعریف می‌کرد و خیلی پیوسته نبود. با پایان ماجراهای قسمت سوم سری دوم، کل ماجراجویی‌های مربوط به این دنیای رعب‌آور به پایان خود می‌رسد. کار دایناسورها تمام می‌شود و دیگر کسی چیزی درباره پارک ژوراسیک و معماهای داخل آن نخواهد شنید.»
سومین قسمت سری دوم فیلم برای اکران عمومی در تابستان 2022 آماده می‌شود و هنوز تاریخ دقیق زمان نمایش عمومی‌اش تعیین نشده است. کریس پرات که زمان بازی در این فیلم با دختر آرنولد شوارتزنگر ازدواج کرد و پدر هم شد، برای سومین بار در قالب شخصیت محوری داستان ظاهر می‌شود و برایس دالاس هاوارد، لورا درن، جف گلدبلوم و سام نیل دیگر نقش‌های مهم آن را بازی می‌کنند. داستان فیلم اختصاص به نبرد نهایی گروهی از دانشمندان با دایناسورهایی دارد که در یک آزمایشگاه محرمانه، دوباره خلق شده و به صورت بلای جان آدم‌ها درآمده‌اند.
استیون اسپیلبرگ که مدیر تولید سه‌گانه دوم و یکی از تهیه‌کنندگان اصلی آن در کنار شرکت یونیورسال است، قسمت اول فیلم را سال 1993 کارگردانی کرد. او کارگردان قسمت دوم در سال 1997 هم بود. از این دو فیلم به‌عنوان شاهکارهای تاریخ سینما در گونه علمی -  تخیلی اسم می‌برند. قسمت سوم تریلوژی اول در سال 2001 که توسط جو جانسون کارگردانی شد، نتوانست موفقیت عظیم مالی و انتقادی دو قسمت قبلی را تکرار کند. یونیورسال و اسپیلبرگ در سال 2014 تصمیم گرفتند دنیای این مجموعه فیلم را گسترش داده و تریلوژی دوم فیلم را تولید کنند. قسمت اول سه‌گانه دوم در سال 2015 اکران عمومی و با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد. فروش بسیار خوب فیلم و نقدهای مثبت منتقدان، راه را برای تولید دو فیلم بعدی هموار کرد. قسمت دوم سه‌گانه دوم در سال 2018 به نمایش عمومی درآمد./ هالیوود ریپورتر