بازگشت مک کوئین ماجراجو

بازگشت مک کوئین ماجراجو

لایتینگ مک کوئین، ماشین دردسرساز و دوست‌داشتنی دو دهه اخیر سینما دوباره برمی‌گردد تا ماجراجویی‌های شیرین تازه‌ای به راه بیندازد. برای همین یک «ماشین‌ها»ی تازه در راه است و تماشاگران سینما باید منتظر یک انیمیشن جذاب جدید باشند. شرکت کامپیوتری پیکسار این مجموعه کمدی اکشن خانوادگی را با همکاری شرکت والت دیزنی تهیه کرده در تدارک تولید چهارمین قسمت این درام فانتزی است. بحث ساخت این انیمیشن کامپیوتری فعلا در مرحله مقدماتی قرار دارد و فیلمنامه‌اش هم نوشته نشده است اما مدیران پیکسار و والت دیزنی با اعلام خبر تولید قسمت تازه، تابستان دو سال دیگر را به‌عنوان زمان نمایش عمومی آن انتخاب کرده‌اند. این روزها تهیه‌کنندگان فیلم به‌دنبال فیلمنامه‌نویسی قهار هستند، تا کار نگارش فیلمنامه را به دست او بسپارند. این فیلمنامه براساس طرحی نوشته خواهد شد که جان لستر، خالق مجموعه ماشین‌ها آن را نوشته است.
اطلاعی از طرح داستان لستر در دست نیست و معلوم هم نیست که آیا او دوباره پشت دوربین این فیلم در مقام کارگردان برمی‌گردد یا نه. لستر دو قسمت اول و دوم این کمدی اکشن را در سال‌های 2006 و 2011 کارگردانی کرد. او مدیر تولید قسمت سوم در سال 2017 هم بود اما کارگردانی فیلم به دست برایان فی سپرده شد. سومین قسمت ماشین‌ها نتوانست موفقیت مالی دو قسمت قبلی را تکرار کند اما مدیران والت دیزنی و پیکساز امیدوارند چهارمین قسمت فیلم فروشی بالای 800 میلیون دلار در آمریکای شمالی داشته باشد.
قسمت سوم فیلم در آمریکای شمالی و بقیه کشورهای دنیا در حالی 384 میلیون دلار فروش کرد که دو‌قسمت قبلی با فروش‌هایی 463 و 562 میلیون دلاری به نمایش عمومی شان خاتمه دادند. در کنار فروش این تریلوژی در جدول گیشه نمایش سینماها، اسباب‌بازی‌های ماشین‌ها هم فروشی بالای یک میلیارد دلار داشته است./ ورایتی