خاورمیانه، میزبان پادشاه بالیوود

خاورمیانه، میزبان پادشاه بالیوود

شاهرخ‌خان همراه گروه سازنده «پاتان» راهی منطقه خاورمیانه می‌شود. قرار است حدود 40درصد از صحنه‌های این اکشن ماجراجویانه و جاسوسی در این محل فیلمبرداری شود. جان آبراهام و دیپیکا پادوکن همبازی‌های شاهرخ در پاتان هستند. دست‌اندرکاران فیلم در حالی راهی خاورمیانه می‌شوند که طی چند هفته گذشته مشغول فیلمبرداری صحنه‌های آن در شهر بمبئی بودند.
سیدارت آناند، کارگردان پاتان می‌گوید صحنه‌های اکشن آن بسیار سطح بالا است و به همین دلیل خاورمیانه مقصد بعدی آنهاست. صحنه‌های اکشن فیلم در مناطقی فیلمبرداری می‌شود که قبل از این تعدادی از اکشن‌های معروف هالیوودی از آنها استفاده کرده‌اند. گفته می‌شود یک صحنه مهیج تعقیب و گریز بین شاهرخ و جان آبراهام هست که در بزرگراه‌های شهر ابوظبی فیلمبرداری خواهد شد.
در داستان فیلم، شاهرخ و دیپیکا دو عضو مهم سازمان ضد‌جاسوسی هند هستند که باید با چند تروریست بین‌المللی مقابله کنند. این گروه در نقطه‌ای از خاورمیانه چادر زده‌اند. برای این که داستان فیلم مهیج‌تر شود، رئیس گروه تروریست‌ها قبل از این پدر شخصیت شاهرخ را به قتل رسانده و ماموریت مهم ملی او، یک جنبه شخصی و انتقامگیرانه هم دارد. آبراهام برای اولین بار در کارنامه کاری‌اش، یک نقش منفی را به‌عهده گرفته است. شنیده می‌شود او برای پذیرش این نقش منفی، دستمزد بسیار بالایی هم گرفته است. دیمپل کاپادیا، هنرمند قدیمی بالیوود که مدتی قبل در «تنت» کریستوفر نولان نقش مهمی بازی کرد، در داستان پاتان نقش رئیس شاهرخ و دیپیکا را دارد.
سازندگان فیلم، سلمان‌خان را هم در خدمت گرفته‌اند تا در نقشی کوتاه، به یاری شاهرخ بیاید و خلافکاران را مجازات کند. او در داستان فیلم شخصیت معروف تایگر خود از مجموعه اکشن و میهن‌پرستانه «تایگر» را تکرار خواهد کرد./ بالیوود هنگاما