رکوردهای یحیی

پرسپولیس با برد مقابل سایپا صدر جدول را حفظ کرد

رکوردهای یحیی

هواداران پرسپولیس برد 5 بر صفر مقابل گل‌گهر را باید فراموش کنند. آنها عادت کرده‌اند که برای هر برد 90‌دقیقه استرس بکشند. دیشب هم 90‌دقیقه استرس کشیدند تا داور در سوت خود بدمد و پرسپولیس یک بر صفر سایپا را شکست بدهد. تیم یحیی گل‌محمدی همچنان با بردهای اقتصادی‌اش پیش می‌رود. این نهمین برد قرمزها در لیگ بود و جالب آن‌که 7 بردشان با اختلاف یک گل به دست آمده است. با این حال پرسپولیس شاخصه مهم دیگری هم دارد که این تیم را در پایان هفته شانزدهم با 33‌امتیاز در صدر نگه می‌دارد. ششمین برد متوالی قرمزها درحالی به دست آمد که آنها در 5‌بازی متوالی کلین‌شیت کرده‌اند. 457‌دقیقه بدون حتی یک گل خورده . در واقع یحیی با همین رکوردها تیمش را بالای جدول نگه داشته است. با بردهای متوالی، با کلین‌شیت‌های متوالی و با مدافعی که در 39 سالگی تشنه دفاع کردن و گل زدن است. گل 3‌امتیازی پرسپولیس را در بازی با سایپا سید‌جلال حسینی زد. این چهارمین گل این فصل سید‌جلال در لیگ بود. سید بعد از احمد نوراللهی بهترین گلزن تیمش است و به تنهایی بیشتر از وحید امیری و مهدی عبدی گلزنی کرده است.

استقلال همچنان نمی‌برد!
5 بازی و فقط یک برد! گرچه کادر فنی به درستی مطالبه حمایت دارند، اما خب هوادار هم حق دارد. استقلال در یکی از حساس‌ترین مقاطع لیگ، بردن را فراموش کرده و کم‌کم دارد از کورس قهرمانی جا می‌ماند. چیزی که استقلالی‌ها را نگران می‌کند، نتایج خوبی است که پرسپولیس و سپاهان در این هفته‌های اخیر گرفته‌اند. پرسپولیس به رکورد 6 برد متوالی رسیده و سپاهان هم 4 بازی از 5 بازی آخرش را با پیروزی سپری کرده. با این حال استقلال هنوز دارد امتیاز از دست می‌دهد. تساوی با مس رفسنجان در کرمان، تیم محمود فکری را 2 امتیاز دیگر از صدر جدول دور کرد. با این حال بهانه‌های نیمکت آبی همچنان به صورت هدفمند ادامه دارد. دیروز صمد مرفاوی بعد از توقف استقلال مقابل مس از سیستم رادیویی داور و کمک داوران و همینطور عملکرد
توپ جمع‌کن‌ها که توپ را با تاخیر به زمین برمی‌گرداند انتقاد کرد تا مشخص شود هنوز هم بهانه‌های جدید وجود دارد برای نبردن!مرفاوی در نشست خبری این سؤال که بازیکنان استقلال مشکل بدنسازی دارند را هم بر‌نتافت و گفت؛ اگر نبردیم به این خاطر بود که تیم حریف بسته بازی کرد!
در هر حال کسب تساوی در نخستین بازی نیم‌فصل خوشایند تماشاگران استقلال نبود. هواداران این تیم در انتظار برتری مقابل مس بودند تا شرایط‌‌شان را بهتر ببینند ولی توقف در رفسنجان موجب شد فضای مجازی دوباره علیه این تیم شود و محمود فکری و بازیکنان مورد انتقاد قرار بگیرند.


سجاد 13
سپاهان دور برگشت را با یک برد خانگی یک‌گله شروع کرد تا برای دقایقی صدرنشین جدول باشد.
زننده گل چه کسی بود؟ پیش‌بینی‌اش سخت نیست؛ سجاد شهباززاده.
شادی گل سجاد نشان می‌داد یک اتفاق تاریخی برای او رقم خورده است. مهاجم 31‌ساله طلایی‌پوشان در عمر فوتبالی‌اش هرگز در یک فصل بیشتر از 12‌گل نزده بود، اما این بار درحالی‌که فقط یک هفته بیشتر از نصف فصل را سپری کرده‌ایم تعداد گل‌هایی که توسط او به ثمر رسیده 13‌گل است. تا زمانی که ماشین گلزنی سپاهان کارش را انجام می‌دهد، محرم نویدکیا هم خیالش راحت است. سپاهان که دور رفت لیگ بیستم را با شکست 3 بر یک مقابل گل‌گهر آغاز کرده بود، دیروز با جبران آن شکست نشان داد، این بار تا انتها می‌خواهد یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باقی بماند.


عباس‌زاده؛ منجی خطیبی

رسول خطیبی با تراکتور در شروع از شکست گریخت. این تیم در خوزستان به مصاف نفت مسجد‌سلیمان رفت. در دقیقه 24 وقتی مجتبی مقتدایی مدافع نفت از زمین بازی اخراج شد پیش‌بینی این بود که تراکتور به سادگی برنده مسابقه باشد ولی نفت مسجد‌سلیمان نه تنها به خوبی دفاع کرد بلکه دقیقه 76 هم دروازه حریف را گشود. این بازی تا ثانیه‌های آخر بازی هم با یک گل تمام شده به نظر می‌رسید که محمد عباس‌زاده مهاجم گلزن تراکتور از راه رسید و گل زد تا مانع از شکست تیمش شود. پاس این گل را هم احسان حاج‌صفی داد. نکته بازی این بود که تراکتور بعد از 5 بازی از نفت مسجد‌سلیمان گل خورد.




اوت دستی
پیکان بعد از 5هفته طعم برد را چشید. تاکتیک شاگردان تارتار در این بازی هم همان تاکتیک همیشگی بود؛ اوت دستی! در این دیدار سامان فلاح در دقیقه ۸ روی پرتاب اوت نادر محمدی گل اول بازی را زد و در دقایق پایانی هم ابراهیم صالحی در مصاف تک به تک با دروازه‌بان نفت، ‌زننده گل دوم پیکان بود. پیکان با این برد از بحران خارج شد، اما بحران برزیلی‌های جنوب ادامه دارد. صنعت‌نفت از 5‌بازی آخرش فقط 2‌‌امتیاز کسب کرده و حالا دیگر کسی در آبادان از احتمال قهرمانی این تیم حرف نمی‌زند.



امتیاز نوبرانه
تساوی خانگی مقابل آلومینیوم اراک باعث شد مجید جلالی بگوید به آینده نساجی امیدوار است. تیم شهر خسته بعد از 6 باخت متوالی بالا‌خره ا‌متیاز کسب کرد. این اولین امتیاز مجید جلالی در نساجی بود، اما برای تغییر وضعیت تیم کافی نبود. نساجی در این 16هفته امتیازات زیادی از دست داده و همچنان یکی از گزینه‌های اصلی سقوط است.