نسخه Pdf

حسن خان‌محمدی: به درخشش ملی نوجوانان پرسپولیس امیدوارم

حسن خان‌محمدی: به درخشش ملی نوجوانان پرسپولیس امیدوارم

حسن خان‌محمدی، یکی از بهترین دفاع راست‌های تاریخ پرسپولیس که در حال حاضر مربی نوجوانان این باشگاه است، در گفت‌وگو با نوجوانه درباره وضعیت تیم‌های پایه همراه شد.
وضعیت ورزش پایه و به‌خصوص فوتبال را در ایران چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به تیم‌های پایه در کشورمان ظلم شده، چون درگیر مشکلات فراوانی هستند که برای قوت و پیشرفت در سطح ملی و باشگاهی، به برنامه‌ریزی و پیگیری خاصی از سمت مسؤولان مرتبط نیاز داریم.
به عنوان مربی نوجوانان پرسپولیس از وضعیت تیم بگویید و این‌که چقدر امید برای ستاره شدن بازیکنان این تیم وجود دارد؟
بنده فکر می‌کنم در تیم نوجوانان پرسپولیس مشکلات مدیریتی داریم، البته منظورم مدیریت فعلی نیست، بلکه تعویض چند باره مدیران در چند سال گذشته، اجازه تغییر و تحول اساسی را نمی‌داد.
متاسفانه نبود ثبات مدیریتی در فوتبال ما به‌شدت حس می‌شود و این مساله به فوتبال پایه به‌خصوص نوجوانان آسیب زیادی می‌زند.
تیم ملی نوجوانان ایران در چه وضعیتی است و این‌که پرسپولیس ملی‌پوش دارد؟
کرونا بر همه چیز تاثیر گذاشت، از جمله تیم ملی نوجوانان. با وجود برنامه‌های خوب آقای عبدی، کرونا فعالیت‌های تیم را کامل متوقف کرد.
اخیرا از تیم‌مان چهارپنج بازیکن به تیم ملی نوجوانان معرفی کرده‌ام که در نهایت آقای عبدی یکی از آنها را برای تیم ملی انتخاب و دعوت کرد.
خدارا شکر بازیکن منتخب در سه بازی دوستانه خوش درخشید و امیدوارم به‌زودی، عمده بازیکنان تیم ملی از تیم پایه پرسپولیس تامین شوند.
چرا برای مربیگری سراغ تیم‌های پایه فوتبال آمده‌اید؟
من برای کمک به تیم پایه هر کاری از دستم بر آید، انجام می‌دهم. ورزش پایه و به‌خصوص فوتبال، به دلیل بی‌توجهی مسؤولان، مظلوم واقع شده. در حالی که اساس رشد و پیشرفت و کسب موفقیت بر ورزش پایه استوار است.
آینده فوتبال ایران از نظر حسن خان‌محمدی چگونه است؟
آینده فوتبال ایران به مدیریت و هماهنگی بین فدراسیون و بقیه مدیران بستگی دارد.
تیم ملی آلمان را مثال می‌زنم. از وقتی آقای یوآخیم لو وارد تیم ملی آلمان شد، تکنیک دفاع خطی را برای تیم ملی ایجاد کردند و توانستند این تاکتیک را به تمام پایه‌ها انتقال دهند به عنوان یک سبک فوتبالی و نتیجه آن هم به قهرمانی آلمان در جام‌جهانی ۲۰۱۴ منجر شد.
درخشش طارمی روزبه‌روز در فوتبال جهان بیشتر می‌شود. چقدر احتمال دارد جوان‌ترها بتوانند تا این حد رشد کنند؟
مهدی طارمی باید از ۲۲سالگی در این جایگاه قرار می‌گرفت، به جای این‌که در ۲۷سالگی به این موفقیت برسد.
برای مثال رامین رضائیان در مقابل لژیونر کره‌ای باشگاه تاتنهام، در مقطعی خیلی بهتر بود. اما در حال حاضر رامین در قطر بازی می‌کند و به تیم ملی هم دعوت نمی‌شود. آموزش اصولی فوتبال حرفه‌ای به بازیکنان، حتی در مقوله نقل‌وانتقالات، جزو ملزومات است که باعث رشد فوتبال در آینده می‌شود.