وزیر ورزش هنوز گزینه‌ای ندارد!

برای انتخابات فدراسیون فوتبال؛ صالحی امیری كنار كشید، بهاروند هم نمی‌تواند

وزیر ورزش هنوز گزینه‌ای ندارد!

روز 25 اسفند امسال مجمع سالانه فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس جدید برگزار خواهد شد. اعضا گرد هم جمع می‌آیند تا با رای خود رئیس جدید را برای مسند ریاست بنشانند. این دوره از انتخابات با توجه به استعفای مهدی تاج، كمی گنگ است و جنگ‌های دوران قبلی را ندارد. همیشه بین رئیس فدراسیون و وزرای ورزش یك زورآزمایی برای انتخابات فدراسیون فوتبال صورت می‌گرفت. مثلا علی كفاشیان در دوره دوم كه رئیس شد، وارد یك جنگ بزرگ با وزیر وقت شد و در نهایت مچ او را خواباند. مهدی تاج هم در دوره قبلی وارد همین جنگ شد و در نهایت با حمایت همان علی كفاشیان توانست قدرت را به دست بگیرد. جنجالی‌ترین حاشیه دوره قبل بین تاج و عزیزی خادم عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به وجود آمد. خادم اعتقاد داشت بخشی از رای‌های تاج به خاطر او بوده، ولی در نهایت رئیس فدراسیون اصلا بازی‌اش نداد تا جنگ بزرگی بین آنها صورت بگیرد و حتی نزدیك بود كار به كتك كاری بكشد!
این دوره اما هنوز شاهد آرامش قبل از طوفان هستیم. وزارت ورزش تا این لحظه گزینه‌ای را برای انتخابات فدراسیون فوتبال جور نكرده است. این را یكی از اعضای بلندپایه فدراسیون فوتبال می‌گوید: «بله، ولی شك نكنید قبل از انتخابات یك نفر را معرفی خواهند كرد.»
در حال حاضر گمانه زنی‌ها از حضور قطعی یكی از اعضای هیات رئیسه یعنی هدایت ممبینی در انتخابات حكایت دارد. او در حال حاضر رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال است. ممبینی علاوه بر داشتن مدرك دكترا در زمینه ورزش، سابقه مدیریتی هم دارد. او جوان است و از نظر بعضی از فدراسیونی‌ها می‌تواند گزینه مناسبی برای ریاست باشد. حیدر بهاروند، رئیس موقت فدراسیون فوتبال هم علاقه زیادی داشت تا بتواند ریاستش را قطعی كند، اما خبر آخر از داخل این فدراسیون حكایت از آن دارد با حضور او در انتخابات موافقت نشده است. بهاروند بازنشسته است و طبق قانون بازنشسته‌ها حق شركت در انتخابات فدراسیون را ندارند.
از مدت‌ها قبل شایعات زیادی درباره احتمال حضور صالحی امیری، رئیس كمیته ملی المپیك در انتخابات فدراسیون فوتبال شنیده می‌شد، اما دیروز یك منبع آگاه فاش كرد امیری در پاسخ به این پیشنهاد دولت اعلام كرده ترجیح می‌دهد كاندیدا نشود. وقتی در این باره از او سؤال كردیم گفت: «من چرا باید برای ریاست فدراسیون فوتبال كاندیدا شوم؟! هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.»