پایان‌های باز 

پایان‌های باز 

خب... امروز پشت صحنه رو با چی شروع كنیم؟ نگارنده این عبارات را به زبان آورد و چشم دوخت به اعضای گروه. این طور بگویم كه هر چه صبر‌كرد پاسخش را كسی از جمع نداد! حالا خودتان ببینید بچه‌ها چقدر گرم‌كار بودند.
 نگارنده دوباره هم تكرار كرد. این بار علی رستگار جواب داد؛ آن هم چه‌جوابی! گفت درباره سریال «در برابر آینده» بنویس. همان سریالی كه در آن، روزنامه فردا همیشه یك روز زودتر می‌رسید به دست شخصیت اصلی فیلم و او تلاش می‌كرد از اتفاقات بد فردا جلوگیری كند. 
نگارنده پرسید چرا؟ و رستگار جواب داد چه نشستی كه فیش‌های حقوقی‌مان روی سایت داخلی روزنامه قابل رویتند. حدس زدن درباره این كه همكارمان چه حال و نظری داشت و فیش حقوقی خوشحالش كرده بود یا نه هم بماند بر عهده خودتان. این طور وقت‌ها اصغر فرهادی طور پیش می‌رویم و پایان باز را می‌گذاریم پیش رویتان. بالاخره هر چه باشد باید پایان‌ها را به مخاطب واگذار كرد دیگر، اصلا مولف برود پی كارش! هر كسی هم مخالف است خودش فردا پس‌فردا پشت صحنه بنویسد با پایان بسته، ما چون عادت داریم روزنامه هر‌روز بنویسیم و فردایش باز برویم اول ماجرا، به پایان باز عادت كرده‌ایم.
این مقدمه شبه‌سینمایی شاید به این دلیل نوشته شده که سه صفحه سینمایی برای امروزتان تدارک دیده‌ایم، دو صفحه سینمای ایران و یک صفحه هم سینمای جهان به‌علاوه یک گزارش که توضیحش را همینجا می‌توانید بخوانید.
 برویم سراغ صفحات امروز. جام‌جم خودمان فقط روزنامه نیست كه، یك انتشارات هم دارد با كلی اتفاق جذاب. همین چند وقت پیش بود كه فراخوان مسابقه داستان كوتاه می‌خواهم زنده بمانم را منتشر كرد تا هم یك حركت فرهنگی را رقم بزند و هم شعار نه به سقط جنین را در قالب یك حركت فرهنگی مطرح كند. این جایزه عصر روز شنبه با معرفی برگزیدگان به كار خود پایان داد و ما هم رفتیم سراغ مسؤولانش تا ببینیم در این دوره از رویداد چه خبر بوده و چه اتفاقاتی افتاده است. گزارش آذر مهاجر درباره این جایزه را در همین صفحه 9 بخوانید. 
 در دو صفحه بعدی هم علی رستگار گل گاشته است. او بررسی كرده فیلم‌های جشنواره امسال را و تحلیلی ارائه كرده از این كه چه فیلم‌هایی پرفروش خواهند بود. در این گزارش می‌توانید درباره این‌موضوع جذاب بخوانید كه چه فیلم‌هایی میلیاردی خواهند شد. ما كه به تحلیل‌های همكارمان ایمان داریم و می‌دانیم تا چه اندازه دقیق و موشكافانه میلیاردی‌های امسال را شناسایی كرده است. باور ندارید می‌توانید گزارش را بخوانید و نگهش دارید. بعد به مرور طی سال ببینید چه كرده بوده رستگار در‌این‌دو صفحه!
 در صفحه 12 هم كیكاووس زیاری بعد از یكی دو هفته غیبت ناشی از برگزاری جشنواره فیلم فجر، با سینمای جهان منتظرتان است.