پیام تبریک سران دنیا به رئیس‌جمهور منتخب ایران

پیام تبریک سران دنیا به رئیس‌جمهور منتخب ایران


با مشخص ‌شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، سران سیاسی دیگر کشورهای دنیا پیروزی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی را به وی تبریک گفتند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی خطاب به رئیسی نوشت: مراتب تبریکات صمیمی را به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید.
پوتین با تاکید بر این‌که روابط میان ایران و روسیه به طور سنتی از خصلت دوستانه و حسن همجواری برخوردار است، نوشت: امیدوارم فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین‌الملل مساعدت نماید. این موضوع کاملا پاسخگوی منافع ملت‌های روسیه و ایران است و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای پیش می‌رود. رئیس‌جمهور روسیه افزوده است:‌ برای جنابعالی موفقیت و نیز سلامت را آرزو می‌کنم.
 برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق نیز در پیام تبریک خطاب به رئیسی نوشت: پیروزی شما در جریان سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.
مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق هم انتخاب ابراهیم رئیسی به ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.
نخست‌وزیر پاکستان با انتشار پیامی در توییتر، پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.
عمران‌خان در پیام خود نوشت: به برادر ابراهیم رئیسی، به خاطر پیروزی قاطع در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم. ما منتظر همکاری با ایشان برای تقویت بیشتر روابط برادرانه، صلح منطقه‌ای، پیشرفت و
موفقیت هستیم.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در پیامی انتخاب سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت. وی ضمن آرزوی موفقیت برای ابراهیم رئیسی نوشت: سوریه خواهان تقویت همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است.
حساب کاربری منسوب به سیدحسن نصرا... دبیرکل حزب ا... لبنان در توییتر نیز با انتشار توییتی به انتخاب سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.در این توییت ضمن انتشار تصویری از دیدار پیشین سیدحسن نصرا... با سیدابراهیم رئیسی آمده است: سَلَامٌ عَلَی ابراهِیمَ.
همچنین نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: ایران همان‌طور که پیشتر عظمت و بزرگی خود در ایستادگی در برابر تحریم‌ها را نشان داده بود، اکنون نیز عظمت خود در برگزاری انتخابات را نشان داد.
اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش نجباء عراق نیز پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را به رهبر انقلاب و مردم ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد استحکام روابط بین دو ملت ایران و عراق بیش از پیش افزایش یابد.
همچنین سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت و دولت ایران تبریک گفت و نوشت: موفقیت تجربه دموکراتیک و اجرای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.
وی ضمن تبریک به سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در این پیام آورده است: همچنین برخورداری از اعتماد ملت در چهار سال آینده را به جناب آقای سیدابراهیم رئیسی تبریک می‌گوییم.
رهبر جریان حکمت ملی عراق اظهار امیدواری کرد که این انتخاب آغازگر دوره سیاسی تازه‌ای باشد که موجب حل مسائل در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود.
جنبش حماس هم با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک به حجت‎الاسلام رئیسی به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال برای او توفیق و ثابت‌قدمی در این مسیر را مسألت کرد.