نسخه Pdf

 پرقدرت و مقرون به صرفه

با پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بهار 1400 آشنا شوید

پرقدرت و مقرون به صرفه

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تلفن‌های هوشمند همه جا وجود دارند و تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند به موضوعی عادی برای مردم تبدیل شده‌اند. اما با همه پیشرفت‌های انجام شده در زمینه فناوری، لپ‌تاپ‌ها هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده‌اند و این به دلیل کارایی و عملکرد خوب آنهاست. وقتی نوبت به انجام کارهای گرافیکی و پروژه‌های دیگر می‌رسد همیشه لپ‌تاپ‌ها هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند. لپ‌تاپ‌ها بدون شک به یکی از وسایل بسیار کاربردی در دنیای امروز تبدیل شده‌اند و هر روزه شرکت‌های تولیدکننده در رقابت با یکدیگر سعی دارند لپ‌تاپ‌هایی با سخت‌افزارهای قدرتمندتر و ظاهری جذاب‌تر از نگاه مشتری را وارد بازار کنند. اما تعداد و تنوع لپ‌تاپ‌های موجود در بازار زیاد شده و انتخاب بهترین لپ‌تاپ مطابق با نیاز افراد مشکل شده است. خرید یک لپ‌تاپ که پاسخگوی نیازهای شما نباشد نه‌تنها بودجه شما را هدر می‌دهد بلکه عملا آن لپ‌تاپ برای شما غیرقابل استفاده خواهد شد. مطمئنا انتخاب یک لپ‌تاپ که مناسب با نیازهای شما باشد امری وقتگیر و طاقت‌فرسا خواهد بود. به همین دلیل ما این راهنمای جالب و جذاب را برای شما فراهم کرده‌ایم تا قبل از تصمیم‌گیری درباره خرید، از زیروبم‌های سیستمی که قصد خرید آن را خواهید داشت، مطلع شوید.

Dell XPS 13

لپ‌تاپ Dell XPS 13 تمام مواردی را که از یک لپ‌تاپ کاربرپسند انتظار می‌رود دارد. مشخصاتی مانند قاب کوچک‌تر، حاشیه‌های چهارطرفه InfinityEdge و صفحه‌کلید بزرگ‌تر را در خود جای داده است.
با پردازنده گرافیکی که روی این لپ‌تاپ نصب شده است شما می‌توانید برخی بازی‌های AAA را روی یک GPU یکپارچه و با تنظیمات کم انجام دهید.
عمر باتری این لپ‌تاپ حتی دو ساعت از استانداردهای جدید EVO اینتل بیشتر است. کسانی که به دنبال یک لپ‌تاپ با مشخصات سخت‌افزاری متوسط اما با قدرت و کیفیت مناسب هستند، لپ‌تاپ Dell XPS 13 گزینه مناسبی برای این دسته از افراد است.



Apple MacBook Pro
اگر مجذوب برند اپل شده‌اید و قصد دارید به دنیای رایانش اپل قدم بگذارید می‌توانید لپ‌تاپ Apple MacBook Pro را انتخاب کنید. تراشه 5 نانومتری مبتنی بر ARM این لپ‌تاپ،‌ دارای 16میلیارد ترانزیستور است که دارای بیشترین میزان تراشه‌ای است که تا به حال این شرکت تولید کرده. علاوه بر آن، SOC از پردازنده هشت هسته‌ای، گرافیک یکپارچه و پردازنده سیگنال تصویر بهره برده است.  لپ‌تاپ MacBook Pro 13 inch M1 دارای عملکرد بسیار خوبی است و میزان شارژدهی باتری دارای بالاترین ماندگاری در میان لپ‌تاپ‌های MAC است که تاکنون مشاهده کرده‌ایم. به طور خلاصه، MacBook Pro جدید همه آنچه را از یک لپ‌تاپ برند اپل انتظار دارید برایتان برآورده می‌کند.



Acer Swift 3

اگر شما به دنبال لپ‌تاپ سبکی هستید که قابلیت حمل آسانی برای شما داشته باشد، نسخه AMD لپ‌تاپ Acer Swift 3
همان چیزی است که می‌خواهید. این لپ‌تاپ به پردازنده
AMD Ryzen 7 4700U و Radeon Graphics مجهز شده است.  این لپ‌تاپ،‌ فوق‌العاده عملکرد خوبی برای کارهای گرافیکی دارد. علاوه بر این، باتری آن بیش از 11ساعت شارژدهی دارد که آن را به یک لپ‌تاپ فوق‌العاده تبدیل کرده‌است. از نظر ظاهری نیز این لپ‌تاپ از زیبایی خاصی برخوردار بوده و کاربران به‌راحتی می‌توانند از صفحه‌کلید آن مطابق با ارگونومی دست انسان ساخته شده است و خستگی کمتری را به دستان فرد القا می‌کند، استفاده کنند. با قیمت‌گذاری مناسبی که برای این لپ‌تاپ انجام شده است قیمت این لپ‌تاپ در رده قیمتی لپ‌تاپ‌های متوسط قرار گرفته است. لپ‌تاپ Acer Swift 3
با پردازنده قوی‌ای که دارد توانسته در بازار رقبای خود را پشت سر بگذارد و جایگاه خوبی کسب کند.




Lenovo IdeaPad 5
به طور قطع پردازنده، رم و حافظه ذخیره‌سازی در عملکرد خوب هر لپ‌تاپی کاملا بارز و مشخص است. ممکن است لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad 5
از نظر طراحی نسبت به برخی از اولترابوک‌ها برتری نداشته باشد، اما در نوع خود دارای زیبایی چشمنوازی است. صفحه کلید این لپ‌تاپ بی‌صدا و دقیق است و به فرد احساس خستگی زود هنگام را القا نمی‌کند.
لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad 5 از نظر کارایی و بهره‌وری در سطح متوسطی است و اگر از آن دسته افرادی هستید که بیشتر وقت خود را برای استفاده از مرورگر وب و نرم‌افزارهای آفیس می‌گذرانید تفاوت کمی بین این لپ‌تاپ و لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت‌تر شاهد خواهید بود. انجام کارهای گرافیکی مانند ویرایش عکس و فیلم‌های سبک، به‌راحتی با این لپ‌تاپ قابل انجام است. برخی بازی‌های رایانه‌ای سبک نیز با این لپ‌تاپ قابل پیاده‌سازی و اجراست.
لپ‌تاپ IdeaPad 5 دارای وزن سبک در حدود 4/1کیلوگرم و ضخامت 19 میلی‌متر، از راحتی کار برخوردار است. این لپ‌تاپ دارای دو پورت USB 3 و خروجی HDMI، اسلات کارت SD و یک درگاه USB-C است. همچنین Fingerprint و Wi-Fi 6 این لپ‌تاپ را به لپ‌تاپی برای آینده تبدیل می‌کند. باتری 57 واتی این لپ‌تاپ قابلیت شارژدهی بین 8 الی 10ساعت را دارد و بدون هیچ مشکلی می‌توانید از آن استفاده  کنید. این لپ‌تاپ برای افرادی که از بودجه کمتری برخوردارند گزینه‌ای عالی به نظر می‌رسد. از جنبه‌های مثبت این لپ‌تاپ می‌توان به عملکرد چشمگیر، میکروفن مناسب و طراحی دلپذیر و از جنبه‌های منفی آن می‌توان به کیفیت نمایشگر زیر متوسط و تاچ پد اشاره کرد.
ضمیمه قاب کوچک