نسخه Pdf

یک الگوی خوب برای سایر اقوام

یک الگوی خوب برای سایر اقوام

مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس


نظامی ‌که  برآمده از خواست و مطالبه همه مردمش باشد،  باید احترام به تمام رنگ‌ها، نژاد‌ها و زبان‌ها را در دستور کار خود قرار دهد. در این سال‌ها با وجود فرهنگ‌های مختلف، همه در کنار همدیگر بر‌اساس احترام و اعتماد توانستیم کشور را پیش ببریم. احترام به همه اقوام و طیف‌ها و گروه‌ها یکی از ارزش‌هایی است که در کشور ما نهادینه شده است و طبیعتا سریال‌هایی مانند «کلبه‌ای در مه» یک الگوی خوب محسوب می‌شوند.
 پرداختن به این موضوع در رسانه‌ها و در رسانه ملی کاری با‌ارزش است که امیدوارم تکرار شود. بنده علاوه بر «کلبه‌ای در مه» سریال‌های بسیاری از اقوام مختلف در کشور را دیده‌ام که در رسانه ملی پخش شده و پرداختن و احترام به این گویش‌ها و فرهنگ‌ها، ریشه در ایمان و اعتقادات مردم دارد. این کارها باعث همبستگی بیشتر بین اقوام مختلف می‌شود.  در نقطه نقطه ایران اسلامی ظرفیت‌ها‌، فرصت‌ها و استعدادهای فراوانی وجود دارد که زیبایی‌های خاص خودش را دارد. بنده هم مایل هستم سریالی مانند «کلبه‌ای در مه» از رشادت‌ها و فرهنگ مردم منطقه خودمان ساخته شود.
فرهنگ مناطق ما به‌شدت یک فرهنگ بسیار عمیق، با‌اصالت و مثل خیلی از نقاط دیگر کشور ماست. مردمانی بسیار مومن، متدین، با‌اصالت و در عین حال مهماندوست هستند. خصوصیاتی که شما در کویر شاهدش هستید در مردم ما هم خواهید دید. به تصویر کشیدن این اصالت، فرهنگ و ایمان مردم به نظر من برای جوانان امروزی می‌تواند بسیار جالب باشد و اگر  صدا و سیما و رسانه‌ها به آن بپردازند، اتفاقات جالبی خواهد افتاد.