بازی نفتالی بنت با آتش

رژیم صهیونیستی با نقض آتش‌بس باردیگر نوار غزه را هدف قرار داد

بازی نفتالی بنت با آتش

نقض آتش‌بس توسط رژیم اشغالگر قدس و حملات تل‌آویو به نوار غزه، باردیگر عدم پایبندی این رژیم به قواعد و معاهدات را اثبات کرده است. از سوی دیگر، نیروهای مقاومت اکنون حق پاسخگویی نسبت به این حملات را محفوظ دانسته و خود را برای مواجهه موثر با هرگونه اقدام جدید رژیم اشغالگر قدس آماده می‌کنند. کابینه نفتالی بنت با این کارشکنی آشکار نشان داد علی‌رغم ادعاهای بی‌پایه و اساس خود، کمترین تفاوتی با نتانیاهو و دیگر سیاستمداران کودک‌کش صهیونیست ندارد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز باردیگر به نوار غزه حمله کردند و در چند نوبت، مناطق مختلفی از جمله پایگاه‌های مقاومت فلسطین را در شمال و جنوب نوار غزه هدف گرفتند. این حملات به معنای نقض آتش‌بسی است که رژیم صهیونیستی پس از ناکامی در جنگ 12 روزه در ماه می، به‌شدت به دنبال آن بود، چراکه نتوانست جنبش‌های مقاومت را در غزه به زانو درآورد.
 تجربه‌ای  دردناک برای صهیونیست‌ها
گروه‌های مقاومت در جنگ ماه می، با شلیک بیش از 4000 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی، ناکارآمدی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را آشکار کردند و در یک عملیات دفاعی فلج‌کننده علیه رژیم‌صهیونیستی، 13 اسرائیلی را به هلاکت رسانده و میلیون‌ها دلار خسارت به این رژیم وارد کردند. به گزارش اسپوتنیک و به نقل از منابع محلی، جنگنده‌های صهیونیستی با دو موشک؛ سایت بدر متعلق به گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس را در جنوب شهر غزه بمباران کردند. همچنین هواپیماهای جنگی اسرائیلی با دو موشک شناسایی، سایت السفینه متعلق به مقاومت فلسطین در منطقه السودانی در شمال‌غربی شهر غزه را هدف قرار دادند. علاوه‌بر این، جنگنده‌های اسرائیلی به زمین‌های کشاورزی السوانیه در شمال‌غربی غزه و نیز زمین‌های کشاورزی در غرب برج‌های الکرامه حمله کردند. این منابع گفتند حملات اسرائیل منجر به تلفات جانی نشده، اما برخی منابع محلی از وارد آمدن خسارات شدید به مجتمع پزشکی الشفای غزه، در جریان بمباران اسرائیل خبر دادند. به گزارش رسانه‌های فلسطینی این بمباران‌ها به‌قدری شدید بوده که صدای مهیب آن، کل نوار غزه را لرزانده و نور زیاد آن نیز از فواصل قابل مشاهده بوده است. همچنین وزارت بهداشت نوار غزه، در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر شهادت یک فلسطینی در این حملات اعلام کرد تاکنون هیچ مصدومی به بیمارستان‌های غزه نرسیده است.  خبرگزاری فلسطینی صفا نیز نوشت: «رزمندگان مقاومت فلسطین نیز با سامانه‌های ضدهوایی به سمت هواپیماهای اشغالگر در شمال نوار غزه شلیک کردند».
 ادعای پوچ رژیم صهیونیستی
ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید این حملات، مدعی شد جنگنده‌های ارتش در واکنش به پرواز بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه، این حملات را انجام داده‌اند و یک کارگاه سلاح‌سازی و آتش‌بار شلیک راکت متعلق به حماس را هدف قرار داده‌اند. ارتش اسرائیل ادعا کرد به هرگونه تهدیدی از نوار غزه واکنش نشان خواهد داد. مضحکانه‌تر این‌که نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم مدعی شد که این رژیم خواهان «آرامش» است و نمی‌خواهد به ساکنان غزه لطمه بزند! در هر حال، رژیم صهیونیستی در جریان حملات اخیر، باردیگر خود را در تیررس حملات و واکنش‌های مشروع حماس و گروه‌های مقاومت قرار داده است.

تلاش عاجزانه تل‌آویو برای ترمیم چهره خود
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در نوار غزه واکنش نشان داد. حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که حمله به نوار غزه بیانگر تلاش عاجزانه رژیم صهیونیستی برای ترمیم چهره خود است.
قاسم گفت: «حمله صهیونیست‌ها به غزه، تلاشی شکست‌خورده برای توقف سعی و تلاش ملت ما جهت بازپس‌گیری حقوقش است و رژیم صهیونیستی در تلاشی عاجزانه سعی دارد آبروی خود را که در نبرد سیف‌القدس از بین رفت، احیا کند». سخنگوی حماس همچنین بر استمرار مقاومت مشروع ملت فلسطین برای گرفتن حق خود و زندگی همراه با آزادی و کرامت، باوجود همه ابزارهای ستم‌ و زورگویی رژیم صهیونیستی، تأکید کرده است. گروه‌های مقاومت تاکید کرده اند که رژیم صهیونیستی مسوول تمامی پیامدها و نتایج استمرار تشدید حملات است. ابوخالد سخنگوی نظامی گردان‌های مقاومت فلسطین هم گفت مقاومت فلسطین آماده واکنش به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی است. وی تاکید کرده است که گروه‌‌های مقاومت در روزهای نخست پایان تجاوز به غزه، توانستند موشک‌هایی را که به اسرائیل شلیک شده بود، مجددا تولید کنند. وی در گفت‌وگو با روسیاالیوم اظهار کرد: «اتاق‌های ساخت موشک مقاومت در طول نبرد سیف‌القدس لحظه‌ای تعطیل نشدند و این یکی از برنامه‌های کاری مقاومت به‌شمار می‌رود.» آنچه مسلم است، این‌که مقاومت در مقابله با اشغالگری اسرائیل جدی است و گروه‌های مقاومت، آماده واکنش به هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به قدس شریف و دیگر نقاط فلسطین هستند. در هر حال، رژیم اشغالگر صهیونیستی فاصله زیادی تا مشاهده آثار و تبعات اقدامات خود علیه ساکنان غزه و گروه‌های مقاومت ندارد. بی‌دلیل نیست که نفتالی بنت و همراهانش ساعاتی پس از هشدار گروه‌های مقاومت، درصدد توجیه اقدامات خود در غزه و عقب‌نشینی از مواضع اولیه خود برآمده‌اند!