كتاب صحیفه‌الابرار برای اولین‌بار به فارسی ترجمه شد

به همت مؤسسه فرهنگی قدیم‌الاحسان

كتاب صحیفه‌الابرار برای اولین‌بار به فارسی ترجمه شد


جواد حیدری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدیم‌الاحسان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار كرد: «علامه میرزا محمدتقی مامقانی (متلخص به نیر) از علمای محدث و اهل ولایت بوده كه بیشتر اشعار او مشهور شده است و كمتر كارهای علمی و روایی او مدنظر قرار گرفته است. او از شاعران پرآوازه، عالمان ژرف‌اندیش و از افتخارات مذهب تشیع (در نیمه دوم قرن سیزدهم هجری)
است.»
او با اشاره به این‌كه اشعار نغز و پرمحتوای «نیر» در واقعه عاشورا بسیار زبانزد است، تصریح كرد: «آثار گوناگونش حاكی از معرفت، عظمت و تبحر او در علوم مختلف است.»
حیدری گفت: «یكی از آثار «نیر» كتاب كم نظیر «صحیفه الابرار» است كه دریایی از فضائل اهل‌بیت علیهم‌السلام را در خود گنجانده و در ضمن واگویه طرفه‌هایی از احادیث امامان علیهم‌السلام، معارف بلند و راهگشایی را به خواننده ارزانی می‌‌كند كه كلید شماری از شبهه‌ها و مسائل اعتقادی و پاسخ بسیاری از سطحی‌نگری‌ها و یاوه‌بافی‌هاست. این كتاب به زبان عربی موجود بود و تاكنون به زبان فارسی ترجمه نشده بود.»
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدیم‌الاحسان افزود: «این مؤسسه با همكاری سیدهادی حسینی از مترجمان برجسته كتب علمی و جمع دیگری از طلاب خبره، این كتاب را به زبان فارسی ترجمه كرد. این كتاب دارای ۱۲ فصل بود كه در ترجمه متن عربی و فارسی هر فصل در قالب یك كتاب منتشر شد و یك جلد نیز تماما به نمایه‌ها اختصاص دارد. در مجموع این كتاب در ۱۳ جلد عرضه شده است.»
وی با بیان این‌كه در مرحله نخست ۵۰۰ نسخه از این كتاب منتشر شده است گفت: «علاقه‌مندان برای خرید می‌توانند با شماره ۳۳۴۴۲۲۵۴ با پیش شماره ۰۲۱ تماس حاصل كنند یا از طریق www.dinkala.ir  اقدام كنند، همچنین آموزه‌های سودمند این كتاب اندیشه و دل را صفا می‌بخشد و اصل بنیادین ولایت و امامت را در عمق جان می‌نشاند و نهاد انسان را سرشار از عشق و محبت به خاندان عصمت و
طهارت می‌سازد.»
حیدری در پایان خاطرنشان كرد: «تألیف بعدی این مؤسسه ان‌شاء‌ا... حسنیه مأثور است كه بنا داریم در ماه صفر رونمایی كنیم كه در ادامه تألیفات مأثور مؤسسه ماست.»