روز انحلال شاهین

روز انحلال شاهین


ورزشگاه امجدیه، 16 تیر 1346. شاهین3- تهران‌جوان یك. تاریخ را ورق زدیم. 54سال به عقب رفتیم تا برسیم به روز انحلال باشگاه‌محبوب شاهین. هر سه گل شاهین را در آن بازی ناظم گنجاپور زد. كسی فكر نمی‌كرد آن سه گل، آخرین گل‌های تاریخ باشگاه‌شاهین باشد و گنجاپور هم آخرین بازیكنی بود كه با پیراهن این تیم گلزنی می‌كند. كسی باور نمی‌كرد انحلال باشگاه‌شاهین را. چند روز بعد بود كه روزنامه اطلاعات تیتر زد: «پروانه باشگاه‌شاهین لغو شد.»
در اطلاعیه انحلال شاهین آمده‌بود: «از آنجا كه تقویت روح ورزشكاری و احیای خصایل نیكوی جوانمردی و بالاخص ایجاد حفظ انضباط در محیط ورزش از اهم وظایف این سازمان بوده، نظر به این‌كه بعضی از باشگاه‌ها همكاری لازم را در این مورد ننموده و وضعی پیش آورده اند كه با روح سالم ورزش منافات دارد، علیهذا بنا به مقتضیات و مصالح عمومی و اجتماعی از تاریخ سه شنبه 20 تیر 1346، پروانه باشگاه‌شاهین لغو می‌شود.»
اشاره آن اطلاعیه به اعتراض باشگاه‌شاهین به یكی از بازیكنان تیم حریف بود. همان اعتراض دامنه اختلاف میان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌شاهین را افزایش داد و در نهایت سازمان ورزش و تفریحات ایران با فشار از سوی فدراسیون فوتبال، اطلاعیه انحلال باشگاه‌شاهین را امضا كرد. در فاصله 5 هفته به پایان رقابت‌های باشگاه‌های تهران، درحالی كه شاهین در آستانه قهرمانی بود، نتایجش از جدول پاك شد تا پاس به جای این تیم به صدر جدول برود.