سرکوب فلسطینی‌ها توسط تشکیلات خودگردان

سرکوب فلسطینی‌ها توسط تشکیلات خودگردان


در حالی که اعتراضات در کرانه باختری در واکنش به قتل نزار بنات، فعال و منتقد فلسطینی از سوی نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین در ۲۴ ژوئن، همچنان ادامه دارد و تحقیقات درباره نحوه کشته شدن او، حاکی از خطاکار بودن نیروهای امنیتی تشکیلات است. این نیروها همچنان در حال سرکوب معترضان هستند.
شماری از فعالان و روزنامه‌نگاران فلسطینی در کرانه باختری برای مهار این اعتراض‌ها دستگیر شده‌اند اما این امر موجب خاموش شدن اعتراض‌ها نشده و با اعتصاب غذای شماری از این بازداشتی‌ها، موج اعتراضات به دلیل نگرانی از تکرار ماجرای بنات برای این فعالان، تشدید شده‌است.
۲۴ ژوئن گذشته، نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین در پی اقدام بنات در افشاگری‌ درخصوص تهیه و تزریق واکسن‌های منقضی‌شده کرونا و نقش تشکیلات در همدستی با رژیم آل‌سعود در قتل مخالفان عربستانی، او را بازداشت کردند.
طبق گفته خانواده این فعال فلسطینی، ۲۵ مأمور امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در ساعت ۳ و 30دقیقه بامداد پنجشنبه هفته گذشته درحالی که اهالی خانه خواب بودند به خانه او حمله کرده و با شلیک گلوله و پرتاب بمب صوتی و با زور در خانه را شکسته و وارد شدند و شروع به ضرب و شتم شدید نزار بنات کردند.
به گفته خانواده وی، مأموران در حین بازداشت هیچ‌یک از پروتکل‌های قانونی را رعایت نکرده و هیچ حکم جلبی نیز به اعضای خانواده و شخص نزار بنات نشان داده نشد. ساعاتی پس از بازداشت، استانداری الخلیل خبر فوت وی را به خانواده‌اش داد و ساعاتی بعد در بیانیه‌ای مدعی شد که مأموران در حین بازداشت حکم جلب همراه داشتند و نزار بنات به علت سکته قلبی و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده است.