پاسخگو باشید

پاسخگو باشید


دی ماه گذشته وقتی درخصوص انتشار آگهی تور کرونا به ترکیه نظر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا را جویا شدیم، به مردم توصیه کرد که دنبال تبلیغات کذب اینچنینی نروند و کمی حوصله داشته‌باشند، چراکه به زودی در کشور ما هم برنامه واکسیناسیون، با اولویت‌بندی گروه‌های پرخطر با واکسن وارداتی و سپس عموم مردم با واکسن ایرانی انجام خواهدشد.
امروز که دوباره سراغ مردانی رفتیم از مسؤولان گلایه داشت که چرا تاکنون نه واکسن خارجی وارد کرده اند و نه واکسن‌های تولید شده در داخل را توانسته اند انبوه‌سازی کنند تا در دسترس مردم قرار گیرد. مردانی گفت که اگر مشکل واکسیناسیون مردم حل می‌شد مگر امکان داشت چند بار و هر بار کلی هزینه کنند تا خارج از کشور واکسن بزنند؟!
حرمت‌ا... رفیعی، رئیس  دفاتر خدمات  گردشگری هم دراین باره می‌گوید: خروج ارز از کشور به منظور واکسن زدن در کشورهای خارجی اگرچه به طور کل به ضرر اقتصاد و صنعت گردشگری کشور است اما در شرایط فعلی چاره‌ای نیست و به نظر می‌رسد در نبود امکان واکسیناسیون در داخل کشور و در شرایطی که مردم با هزینه خودشان به این سفر می‌روند، می‌تواند به نفع کشور هم باشد و از شیوع کرونا جلوگیری کند.
رفیعی از دولت هم گلایه مند است که یک قفل بزرگ روی دروازه گردشگری کشور زده‌ و با این بهانه که گردشگری عامل شیوع کروناست باعث ورشکستگی این صنعت در کشور شده، حال آن‌که مراکز گردشگری تحت سخت‌ترین قوانین بهداشتی اداره می‌شوند و اتفاقا میدان‌‌دادن به گردشگری با ضابطه و تحت قالب تورهای مجاز گردشگری می‌توانست به نفع کشور باشد و از ولنگاری سفرهای داخلی که عامل شیوع کرونا شد جلوگیری کند.