کرونا، مساله رنج و الهیات امید

کرونا، مساله رنج و الهیات امید


چهارمین قسمت از فصل جدید «سوره» امشب روی آنتن می‌رود.
به گزارش جام‌جم، چهارمین قسمت از فصل جدید سوره، امشب 22 تیر ساعت 10 شب با اجرای مسعود دیانی روی آنتن خواهد رفت. کرونا، مساله رنج و الهیات امید موضوع گفت‌وگوی این هفته سوره خواهد بود.
بیش از 183میلیون نفر در جهان با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم کردند. کرونا از این میان نزدیک به چهارمیلیون انسان را به کام مرگ کشید. نگاه بسیاری از جوامع به دین دوخته بود. خداناباوران انتظار داشتند کرونا به تضعیف دینداری در جهان منجر شود. در جبهه مقابل خداباوران بیش از آن‌که کرونا را چالشی برای دین بدانند، آن را بحرانی برای علم مدرن و نظم سکولار جهان جدید می‌دیدند. در میانه این نزاع‌ها کدام تبیین الهیاتی می‌تواند رنج و ناامیدی انسان مدرن را التیام بخشد؟
مهمان این هفته سوره، رسول رسولی‌پور، استادیار گروه آموزشی فلسفه دانشگاه خوارزمی است. رسولی‌پور مدرک دکتری خود را در رشته فلسفه دین از دانشگاه پونای هندوستان و مدرک پسادکترا را از مرکز فلسفه دین دانشگاه نوتردام ایندیانای آمریکا اخذ کرده است. او در زمینه‌های کلام قدیم و جدید، فلسفه دین، منطق (کلاسیک و ریاضی)، الهیات مسیحی و ... تدریس می‌کند.
برنامه تلویزیونی سوره سه‌شنبه هر هفته ساعت ۲۲ به‌طور زنده از شبکه چهار تلویزیون پخش می‌شود و تکرار آن شنبه‌ها ساعت ۱۴ روی آنتن می‌رود.