با پارسان سازمان بهتری خواهید داشت

متخصصان شرکت دانش‌بنیان «راهکارهای نرم‌افزاری پارسان» نرم‌افزار تحت‌وب و یکپارچه «پارسان» را برای مدیریت فرآیندهای سازمانی ارائه کرده‌اند

با پارسان سازمان بهتری خواهید داشت

وجود نرم‌افزارهایی که بتواند نیاز کسب‌وکارها به مدیریت امور مختلف از جمله مدیریت منابع مالی، نیروی انسانی و زنجیره تامین کالا را برطرف کند، برای هر شرکت و سازمانی غنیمت است؛ اما اگر یک نرم‌افزار جامع پیدا شود که بتواند در جنبه‌های مختلف پاسخگوی تمام نیازهای کسب‌وکارها باشد و حتی بتوان آن را کاملا متناسب با نیازهای هرکدام از شرکت‌ها و سازمان‌ها شخصی‌سازی کرد، احتمالا لذتی بالاتر از آن برای مدیران و صاحبان مشاغل وجود نخواهد داشت. شرکت «راهکارهای نرم‌افزاری پارسان» تولیدکننده نرم‌افزار کاملا تحت‌وب و یکپارچه‌ای است که با نام‌تجاری «پارسان» و به‌منظور مدیریت منابع سازمانی ارائه شده و تا به امروز سازمان‌های معتبری در کشور از آن استفاده کرده‌اند.

محمود سعیدی، مدیر محصول شرکت «راهکارهای نرم‌افزاری پارسان» درباره سابقه شکل‌گیری این شرکت دانش‌بنیان به جام‌جم می‌گوید: «شرکت پارسان در سال 1380 و در قالب یک شرکت سهامی خاص تأسیس شد. این شرکت که به کوشش تیم کوچکی از دانش‌آموختگان فناوری اطلاعات دوران رشد خود را طی کرده است، اکنون به شرکت بزرگی تبدیل شده است و پس از اجرای چند پروژه ملی و موفق، این اعتقاد در شرکت پارسان به‌وجود آمده است که خدمت‌رسانی مناسب به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، دستاوردی عظیم در پی خواهد داشت که همان جلب اعتماد کاربران است.»
راهکارهای پارسان
نرم‌افزار پارسان کاملا تحت‌وب و یکپارچه است و در طول سال‌های فعالیتش، بیش‌از 15هزار کاربر با سطوح دسترسی مختلف در سراسر کشور از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند. این نرم‌افزار شامل این راهکارها و ابزار متنوع است:
 راهکار جامع مالی:  نرم‌افزارهای تحت وب حسابداری، دریافت و پرداخت، اموال و دارایی ثابت، بودجه و اعتبارات، تسهیلات و فروش اقساطی.
راهکار جامع زنجیره تأمین: نرم‌افزارهای تحت وب انبارداری، بازرگانی داخلی، بازرگانی خارجی، مدیریت قراردادها، سنجش کیفیت، مدیریت ارتباط با مشتریان، بازرسی.
راهکار جامع منابع انسانی: نرم‌افزارهای تحت وب پرسنلی، حقوق و دستمزد، کارگزینی و احکام، مدیریت تردد، رفاهی، نقلیه، ارزیابی عملکرد.
راهکار جامع اداری و پشتیبانی: نرم‌افزارهای تحت وب اتوماسیون اداری، خرید و تدارکات، امور حقوقی و دعاوی، امور سهامداران، امور مناقصات و مزایدات، امور مجامع.
ابزار: فرآیندساز، فرم‌ساز، گزارش‌ساز، کارتابل‌ساز و داشبورد مدیریتی.
نسخه‌های مختلف «پارسان»
مدیر محصول شرکت «راهکارهای نرم‌افزاری پارسان» در معرفی بسته‌های نرم‌افزاری مختلفی که در سبد محصولات پارسان قرار گرفته‌اند به جام‌جم می‌گوید: «باتوجه به نیازسنجی صورت گرفته به‌وسیله متخصصان شرکت پارسان، همه اعضای این مجموعه دانش‌بنیان درنظر داشته‌اند با ارائه محصولی قابل‌اطمینان بتوانند پاسخگوی تمامی نیازهای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، فارغ از ابعاد و اندازه آنها باشند؛ به‌همین منظور شرکت پارسان سبد محصولی متنوعی را براساس اندازه و نوع کسب‌وکارها ارائه داده است که شامل بسته‌های متفاوتی می‌شود.»
طبق گفته مدیر محصول شرکت پارسان، این بسته‌ها عبارتند از:
«پارس‌آپ» (ParsUp): این بسته اختصاصی برای کسب‌وکارهای کوچک درنظر گرفته شده است و با نام تجاری «پارس‌آپ» عرضه می‌شود.
«پارسان» (Parsan): نام بسته اختصاصی دیگری است که برای کسب‌وکارهای متوسط طراحی شده است.
«پارسان‌پلاس» (Parsan+): این بسته اختصاصی نیز برای کسب‌وکارهای بزرگ تهیه شده و با نام تجاری «پارسان‌پلاس» ارائه می‌شود.
«پارسان‌ ای آر‌پی» (ParsanERP): برای کسب‌وکارهای بسیار بزرگ و هلدینگ‌ها درنظر گرفته شده است.
سعیدی در خصوص امکان سفارشی‌سازی محصول تحت وب پارسان می‌گوید: «یکی از قابلیت‌های بسیار مهمی که نرم‌افزار تحت‌وب پارسان از آن بهره می‌برد، امکان شخصی‌سازی نسخه‌های مختلف از این نرم‌افزار و همچنین تعریف بسته‌های اختصاصی براساس نیاز شرکت‌ها و زیرسیستم‌های موجود در نرم‌افزار پارسان است که به‌وسیله کارشناسان کسب‌وکارها صورت می‌گیرد. ادعای ما این است که به‌راحتی هرچه تمام‌تر و با کمک کارشناسان مجموعه پارسان، امکان سفارشی‌سازی راهکاری جامع و یکپارچه میسر خواهد شد.»
مزایای رقابتی «پارسان»
سعیدی درباره ویژگی‌های منحصربه‌فردی که باعث برتری یافتن نرم‌افزار پارسان نسبت به سایر نرم‌افزارهای مشابه می‌شود، توضیح می‌دهد: «یکی از مزایای محصول تحت وب پارسان، پشتیبانی قدرتمند و تمام‌وقت آن است که در سال اول به‌صورت رایگان ارائه می‌شود؛ همچنین امکان تعریف کاربران به‌صورت کاملا رایگان نیز از دیگر مزیت‌های نرم‌افزار پارسان محسوب می‌شود. امکانات اختصاصی دیگری که پارسان را از سایر رقبایش متمایز می‌کند، شامل تخفیف‌های جذابی می‌شود که برای گروه‌هایی مانند شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌هایی که برای اولین‌بار اقدام به خرید نرم‌افزار پارسان کرده‌اند، شرکت‌هایی که نسخه پارسان‌ای‌آر‌پی را خریداری می‌کنند و همچنین شرکت‌هایی که قصد تعویض نرم‌افزار تحت ویندوز خود با نرم‌افزار تحت وب را دارند، درنظر گرفته می‌شوند. در شرایط کنونی اقتصاد کشور، سعی شده است به کسب‌وکارهایی که به‌دنبال یکپارچگی اطلاعات و نظام‌مند کردن امورشان هستند، به‌طور ویژه‌ای کمک کنیم.» وی می‌افزاید: «ارائه 200 نفر- ساعت سفارشی‌سازی و توسعه منطقی رایگان برای هر نرم‌افزار، دارابودن سطوح پشتیبانی منعطف براساس نیاز شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف و همچنین ایفای نقش شریک تجاری با میزان مشارکت بالا نیز از دیگر قابلیت‌های منحصربه‌فردی است که مجموعه نرم‌افزارهای پارسان را به یکی از پرطرفدارترین ارائه‌دهندگان راهکارهای کسب‌وکار تبدیل کرده‌اند.»
برنامه‌هایی برای ادامه مسیر
مدیر محصول شرکت پارسان در رابطه با اهداف و چشم‌انداز این شرکت می‌گوید: «باتوجه به شرایط اقتصادی کنونی و فضای حاکم بر کسب‌وکار در کشور، تمام تلاش مجموعه پارسان در قدم اول، داشتن اعضایی شاد و پر امید است که با تکیه‌بر روحیه جنگنده خود بتوانند بر تمام سختی‌های موجود در بازار نرم‌افزاری ایران غلبه کنند. خانواده بزرگ پارسان باید با حفظ تمرکز بالا، اقدام به طراحی، پیاده‌سازی، تولید و توسعه راهکارهای جامع و یکپارچه‌ای کنند که منطبق بر آخرین فناوری‌ها و روش‌های برنامه‌نویسی باشد.» سعیدی می‌افزاید: «در قدم دوم، بهره‌مندی از کارشناسان جوان و کارآمد از یک‌سو و همراهی متخصصان باتجربه نیز از سوی دیگر، به پارسان کمک خواهد کرد که در رفع نیازهای انواع کسب‌وکارها موثر باشد. همچنین ارائه راهکارهای عملی نیز گامی محکم در مسیر فرآیندمحورکردن فعالیت‌ها، تسریع در روند انجام امور، اصلاح فرآیندها و افزایش شفافیت خواهد بود.


محصولات تحت وب «پارسان» در یک نگاه
«حسابداری پارسان» با قابلیت سطوح تفصیلی نامحدود و شناور
«خزانه‌داری پارسان» با قابلیت پوشش انواع رویدادهای نقدی، بانکی، چک و اسناد تضمینی
«بازرگانی داخلی پارسان» با قابلیت پوشش انواع فرآیندهای خرید و فروش
«بازرگانی خارجی پارسان» با قابلیت پوشش انواع عملیات واردات و صادرات
«احکام و کارگزینی پارسان» با قابلیت پوشش نظام‌های خدمات کشوری، قانون کار و قراردادی
«حقوق و دستمزد پارسان» با قابلیت فرمول‌نویسی فارسی دستی و خودکار
«فرآیند‌ساز پارسان» با قابلیت طراحی انواع جریان کار
«کارتابل‌ساز پارسان» با قابلیت ایجاد انواع کارتابل براساس فرآیندهای ایجادشده
«امور سهامداری پارسان» با قابلیت پوشش انتقال سهام و افزایش سرمایه
«امور مجامع پارسان» با قابلیت کنترل انواع مجامع و جلسات هیأت‌مدیره برگزار شده
«اموال و دارایی پارسان» با قابلیت پوشش چرخه عمر دارایی براساس استاندارد 11 حسابداری
«تسهیلات پارسان» با قابلیت مدیریت بر انواع تسهیلات دریافتی و پرداختی
«بودجه و اعتبارات پارسان» با قابلیت پوشش کامل فرآیند بودجه دولتی
«انبارداری پارسان» با قابلیت پیاده‌سازی انواع روش‌های ورود و خروج از انبار
«مدیریت قرارداد پارسان» باقابلیت ایجاد انواع تیپ‌ها و عوامل قراردادی داینامیک
«مدیریت ارتباط با مشتریان پارسان» با قابلیت پیاده‌سازی انواع سیاست‌های ارتباط با مشتری
«سنجش کیفیت پارسان» با قابلیت تعریف عوامل کیفی متنوع براساس فرمولاسیون
«بازرسی پارسان» با قابلیت کنترل و نظارت بر تمام مراکز خرید و فروش
«مدیریت تردد پارسان» با قابلیت اختصاص پنل کاربری برای
تمامی پرسنل
«امور رفاهی پارسان» با قابلیت پوشش انواع بیمه‌های درمانی و تکمیلی
«امور نقلیه پارسان» با قابلیت ردگیری تمامی مأموریت‌های درون و برون‌سازمانی
«ارزیابی عملکرد پارسان» با قابلیت ارزیابی عملکرد 360 درجه
«اتوماسیون اداری پارسان» با قابلیت پوشش تمامی مکاتبات اداری اعم از نامه و فکس
«امور پرسنلی پارسان» با قابلیت تعریف 11 گروه اطلاعات مرتبط با افراد
«امور حقوقی پارسان» با قابلیت پوشش تمامی دعاوی کیفری، اداری و حقوقی
«امور مزایده و مناقصه پارسان» با قابلیت نظارت بر مناقصه و مزایده تا
مشخص شدن برنده