کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 مراسم تشییع پیکر شهید نظم و امنیت ستوان‌دوم ضرغام‌پرست در شهرستان ماهشهر برگزار شد‌. مراسم وداع و تشییع پیکر شهید مدافع نظم و امنیت ستوان‌دوم ضرغام‌پرست روز جمعه در مصلای نماز جمعه ماهشهر با حضور عشایر، مردم، مسؤولان و مقامات لشکری و کشوری برگزار شد. در ادامه پیکر این شهید به زادگاهش در رامهرمز منتقل و با حضور اهالی این شهر تا خانه ابدی بدرقه شد. شهید نیروی انتظامی ضرغام‌پرست در شب عید قربان هنگام انجام مأموریت توسط اشرار شهید شد.

 فعال برجسته فضای مجازی کشور همراه با خانواده‌اش بر اثر تصادف در شهر قم فوت کرد. محمدحسین فرج‌نژاد‌، پژوهشگر، نویسنده و از فعالان فضای مجازی‌، سه‌شنبه شب بیست و نهم تیر امسال با چهار عضو خانواده‌اش در بلوار الغدیر روبه‌روی ورودی پردیسان شهر قم سوار موتور شده و در حرکت بودند که با خودروی پژو 206 تصادف کرده و همه فوت شدند. پیکر آنها پنجشنبه به شهر یزد منتقل و به خاک سپرده شدند. فرج‌نژاد، مدرس بحث‌های نقد فیلم و همسر او نیز از فعالان عرصه فرهنگی بود.
 رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور رأی پرونده عاملان شهادت مرزبان گلستانی در دادگاه کیفری یک گنبدکاووس خبر داد. هادی هاشمیان در این‌باره گفت: برای متهم ردیف اول این پرونده به اتهام مباشرت در قتل سروان نبی‌ا... خطیری، فرمانده گروهان هنگ مرزی کرند و به درخواست اولیای‌دم، حکم قصاص صادر شد. علاوه بر این، متهم به حبس و پرداخت دیه به سربازانی که با چاقو آنها را مجروح کرده بود نیز محکوم شد.  این گزارش حاکی است‌، دی سال گذشته شهید خطیری همراه چند سرباز پس از گزارش اهالی منطقه مرزی کرند مبنی بر ایجاد ناامنی تعدادی اراذل و اوباش، برای بررسی موضوع راهی محل مورد نظر شدند که بر اثر ضربات چاقوی یکی از همین اراذل و اوباش به شهادت رسید و چند نفر از سربازان زخمی شدند.
 فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری سه نفر از عاملان شهادت ماموران انتظامی شهرستان کهنوج در بندرعباس خبر داد. سردار غلامرضا جعفری در این‌باره گفت: چند روز پیش در پی شهادت سه نفر از کارکنان انتظامی شهرستان کهنوج از سوی قاچاقچیان مسلح مواد مخدر، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های هرمزگان و کرمان قرار گرفت. در ادامه محل اختفای دو نفر از متهمان در بندرعباس به‌دست آمد. ماموران به آنجا اعزام شدند و دو روز پیش متهمان را در‌حالی که با سوار شدن به خودروی پژو ۴۰۵ قصد خروج از مخفیگاه و تغییر مکان داشتند را شناسایی کردند و آن دو بازداشت شدند. در عملیات مشترک پلیسی دیگر مخفیگاه یکی دیگر از عوامل مرتبط با شهادت ماموران انتظامی در یکی از روستاهای دور‌دست شهرستان کهنوج شناسایی و این شرور مسلح نیز بازداشت شد. متهمان در جریان تحقیقات به جابه‌جایی و قاچاق مواد مخدر در اوزان بالا و درگیری مسلحانه با پلیس و به شهادت رساندن سه نفر از کارکنان انتظامی شهرستان کهنوج اعتراف کردند. پلیس در تلاش برای دستگیری بقیه اعضای فراری این باند است.
شش واگن از یک قطار باری در منطقه لرستان در ۲۰ کیلومتری جنوب دورود ‌از ریل خارج و واژگون شد. مدیرکل راه‌آهن جنوب به ایسنا گفت: ساعت ۲ بامداد جمعه اولین روز مرداد امسال در منطقه لرستان میان ایستگاه‌های کارون به بیشه و در ۲۰ کیلومتری جنوب دورود، شش واگن یک قطار باری از ریل خارج شد. در حادثه واژگونی قطار باربری هیچ خسارت جانی به‌وجود نیامد .