جهانبخش: دیگر تحمل نداشتم بمانم

سود برایتون از انتقال علیرضا مشخص شد؛ 5 میلیون پوند

جهانبخش: دیگر تحمل نداشتم بمانم



علیرضا جهانبخش با انتخاب فاینورد هلند، مسیر فوتبالی‌اش را تغییر داد. حدود 10 روز قبل باشگاه برایتون از علیرضا خواست تا به تمرینات این تیم بازگردد. جهانبخش و مدیر برنامه‌هایش اما اعلام کردند با توجه به در پیش بودن بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی و این نکته مهم که او باید بازی کند، بهتر است پای میز مذاکره بنشینند.
برایتون با توجه به دستمزد حدودا دو میلیون پوندی علیرضا، ترجیح می‌داد او بماند و به کارش ادامه دهد ولی جهانبخش تاکید کرد نیاز دارد شانس جدیدی به خود دهد. در نهایت طرفین برای جدایی به توافق رسیدند.
در روزهای اخیر اعلام شد رقم انتقال این بازیکن از برایتون به فاینورد حدود 3 میلیون پوند بوده است ولی روز گذشته امیر هاشمی‌مقدم مدیر برنامه‌های علیرضا گفت باشگاه انگلیسی 5 میلیون پوند از فروش این بازیکن به دست آورده. رقم دریافتی علیرضا در فاینورد اما به صورت رسمی اعلام نشده است ولی گفته می‌شود سالانه یک میلیون یورو دریافت می‌کند.
این در قیاس با دستمزد دو میلیون پوند‌ی‌اش در برایتون یک افت درآمدی فاحش به حساب می‌آید. حالا بخوانید خلاصه‌ای از حرف‌های علیرضا را درباره این انتقال و حواشی آن:
اگر من در این سه سال فراز و نشیب داشتم به خاطر تصمیماتی بود که کادر فنی برایتون گرفت.
خودم می‌‎خواستم از این باشگاه جدا شوم، آنها به من گفتند بمان و حتی خواستند در تمرینات پیش فصل شرکت کنم.
بعد از درخواست جدایی‌ام، برایتون هم می‌دانست دیگر تحمل این شرایط را ندارم و باید بروم.
علت این‌که کمتر در برایتون به من بازی رسید، تغییر سیستم تیم بود. در واقعا من در 2-5-3 شانس بازی زیادی نداشتم. چند بار هم با توجه به آمادگی‌ام سیستم را تغییر دادند تا بتوانم بازی کنم. اکثر مواقع مجبور بودم در پست غیر تخصصی‌ام به میدان بروم.
تمام تلاشم این بود هر جایی بخواهند بازی کنم و فکر می‌کنم مقاطعی توانایی‌ام را نشان دادم ولی کلا تصمیمات شخصی مربی طوری بود که شرایط آنگونه که می‌خواستم پیش نرفت.
من از برایتون تشکر کردم چون با هواداران و کارکنان باشگاه رابطه خیلی خوبی داشتم. اکثر هواداران متوجه بودند که من می‌توانم به تیم‌شان کمک کنم.
در این سه سال روزهای سختی در برایتون داشتم اما چیزهای زیادی یاد گرفتم که قطعا به من کمک زیادی می‌کند.
قبلا هم پیشنهاد داشتم و می‌خواستم جدا شوم ولی باشگاه مخالف بود.
برای انتخاب فاینورد حس خوبی داشتم. این باشگاه را خیلی مثبت دیدم. از طرفی همیشه در ورزشگاه فاینورد خاطرات خوبی برایم رقم خورده است. دو سه ماه طول کشید تا پیشنهادها را بررسی و در نهایت فاینورد را انتخاب کنم.