داستان شعله‌های توکیو

داستان شعله‌های توکیو


مسیر پر پیچ و خم مشعل المپیک روز گذشته به نقطه پایانی‌اش رسید و نائومی اوزاکا، تنیسور معرف ژاپنی و مطرح‌ترین ورزشکار این کشور آخرین نفری بود که مشعل را به نقطه پایانی‌اش رساند. اوزاکا در حالی روز گذشته به معروف‌ترین چهره ورزشی ژاپن تبدیل شد که طی چند ماه اخیر، دو بار نامش در رسانه‌ها مطرح شد.
اولین‌بار در جریان مسابقات رولان گاروس فرانسه بود که این تنیسور مشهور ژاپنی اعلام کرد به دلیل افسردگی نمی‌تواند این مسابقات را ادامه دهد. دفعه دوم همین چند روز پیش و گزارشی بود که محله معتبر فوربس منتشر کرد. این مجله در گزارشی به بررسی ثروتمند‌ترین ورزشکاران حاضر در بازی‌های المپیک توکیو پرداخت. در بالای این فهرست کوین دورانت، ستاره NBA قرار داشت که طی یک سال گذشته درآمدی حدود 75 میلیون دلار داشت. در جایگاه دوم اوزاکا بود که درآمدش در یک سال اخیر حدود 60 میلیون دلار برآورد شد.
مسیری که مشعل المپیک روز گذشته طی کرد تا به دست اوزاکا برسد، در نوع خودش هم جالب بود. قبل از ورود این مشعل به ورزشگاه اصلی، ورزشکاران منتخب قاره‌ها این مشعل را حمل کردند. حمل‌کنندگان قاره‌ای مشعل به این ترتیب بودند:
 آسیا: موموتو کندو، ژاپن، رشته بدمینتون
 اقیانوسیه: اِلنا گالی‌بوویچ، استرالیا، رشته تیراندازی
 تیم پناهندگان: چریل تاچت، رشته وزنه‌برداری
 آمریکا: پائولا پارتو، آرژانتین، رشته جودو
 آفریقا: مهدی الصدیق، مراکش، رشته ورزشی سه‌گانه
 اروپا: پائولا اوگچی، ایتالیا، رشته والیبال
بعد از رسیدن مشعل به محل برگزاری مراسم، دیگر ورزشکاران و ستاره‌های این کشور بودند که مشعل را دست به دست کردند. در ابتدا مشعل توسط دو ورزشکار ژاپنی در رشته‌های کشتی و جودو از نماینده اروپا گرفته شد و  وارد ورزشگاه اصلی شد. سه ستاره بیس‌بال ژاپن، دیگر ورزشکارانی بودند که این مشعل را تحویل گرفتند. شاید درخشان‌ترین مرحله حمل مشعل، بعد از این مرحله بود. در ادامه و برای قدردانی از جامعه درمانی در سراسر جهان برای مبارزه در خط مقدم با ویروس کرونا، مشعل به یک پرستار و یک پزشک ژاپنی داده شد. آخرین گروهی که مشعل را قبل از اوزاکا حمل کردند، تعدادی از دانش‌آموزان سه منطقه ایواتی، میاگی و فوکوشیما بودند. دلیل انتخاب این سه منطقه این بود که این مناطق در زلزله و سونامی سال 2011 ژاپن، بیشترین خسارت را دیدند.