جنایت سعودی در بستر پگاسوس

جنایت سعودی در بستر پگاسوس


 تلاش‌های من برای افشای جنایات رژیم سعودی، نهایتا منجر به هک شدن تلفن من شد و سعودی‌ها با استفاده از نرم افزار پگاسوس که توسط شرکت خصوصی امنیتی اسرائیل NSO تولید شده بود، تلفن من را هک کردند.
پرونده پگاسوس، محور شرارت را به صورت برجسته‌ای آشکار می‌کند: اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به گروهی مخرب تبدیل شده‌اند که هدف آنها خفه کردن دموکراسی در منطقه است. اسرائیل دانش ارائه می‌دهد و بقیه کمک مالی می‌کنند.
خصوصی‌سازی دستگاه امنیتی اسرائیل و رشد قارچ گونه شرکت‌های خصوصی که توسط ماموران سابق نظامی و امنیتی اسرائیل تأسیس شده‌اند، نه تنها برای فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی، غزه و کرانه باختری، بلکه برای همه شهروندان خلیج فارس نیز تهدیدکننده است. جاسوس‌افزارهای اسرائیلی به دیکتاتوری‌های جهان عرب فروخته شده است.
امارات متحده عربی نقش مهمی در پروژه‌های شرکت‌های خصوصی اسرائیلی دارد. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در سایه محمد بن زاید، همتای اماراتی خود قرار گرفته است و بن زاید را می‌توان مربی بن سلمان دانست.
 نفرت این دو نفر از دموکراسی باعث شده که در کنار هم یک محور شرارت را تشکیل دهند که تحت نظارت فناوری مخرب اسرائیل قرار دارد و علیه فعالان صلح‌طلب فعالیت می‌کند.
چندی قبل عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت اسرائیلی NSO جاسوس افزار پگاسوس را در اختیار بسیاری از دولت‌های سراسر جهان با هدف جاسوسی کردن از فعالان، سیاستمداران و خبرنگاران قرار داده است و یافته‌ها نشان داد که در آوریل 2019، تلاشی برای هک کردن تلفن من انجام شده اما ناموفق بوده است.
برای به دست آوردن مستندات پروژه پگاسوس، باید محتویات تلفن خود را - که در آن مطالب شخصی و حرفه‌ای من ذخیره شده بود - به تیم فناوری آنها ارائه می‌کردم.
من سه ساعت جلوی رایانه نشستم و زندگی مجازی خود را مشاهده می‌کردم که به آزمایشگاه عفو بین‌الملل فرستاده می‌شد و در آنجا جست‌وجوی بدافزارها انجام شد. من همان روز شواهدی از تلاش ناموفق هک در آوریل 2019 دریافت کردم.
 کنترل روایت ‌ها
من به عنوان یک شهروند انگلیسی که اصالت سعودی دارم، بیش از نیمی از عمر خود را صرف نوشتن، تحقیق و تدریس کرده‌ام و قاعدتا نباید نام من در فهرست قربانیان پگاسوس باشد اما از آنجا که چنین فعالیت‌های حرفه‌ای در عربستان جرم محسوب می‌شود، تلفن همراه من نیز هک شده‌است.
دلیل چنین رفتاری از سوی سعودی‌ها این است که این رژیم می‌خواهد روایت گذشته، حال و آینده را کنترل کند.
من هرگز چیزی برای پنهان کردن نداشتم؛ زیرا همه آنچه می‌دانستم مستند و در کتاب‌ها و مقالات منتشر شده است. من هیچ رازی نداشتم اما نکته اصلی این نبود. من برای حریم خصوصی خود، اهمیت زیادی قائلم و از نفوذ عربستان در زندگی‌ام بیزارم. من همچنین نگران کسانی هستم که از داخل کشور با من ارتباط برقرار می‌کنند، زیرا ممکن است جان آنها در خطر باشد.
به لطف بدافزارهای اسرائیلی، همدستی امارات و نفوذ عربستان، شهروندان تبعید شده باید به دنبال روش‌های مطمئن برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات باشند. از آنجا که بسیاری به ایالات‌متحده، کانادا، انگلیس و سراسر اروپا پناه برده‌اند، این کشورها وظیفه دارند از آنها در برابر عربستان محافظت کنند. در غیر این صورت، خطر واقعی نظیر آنچه برای جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی رخ داد وجود دارد.
دیپلماسی باید فعال شود تا از وقوع جنایات جدید توسط محور شرارت و قتل افراد بیشتر جلوگیری کند و اگر این کار موثر واقع نشد باید از ابزارهای دیگری چون تحریم، مانع شرارت‌های بیشتر عربستان، امارات و اسرائیل شد.