سکته راکتی بنی گانتز

تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درخصوص حمله به ایران سریعا رنگ باخت

سکته راکتی بنی گانتز

شلیک چند راکت به سرزمین‌های اشغالی، آن هم در پاسخ به تجاوزات اخیر تل‌آویو به جنوب لبنان، شوک سختی را به مقامات رژیم صهیونیستی وارد ساخته است. تحلیلگران صهیونیستی معتقدند این یک هشدار آشکار برای کابینه ائتلافی نفتالی بنت و یائیر لاپید محسوب می‌شود. فراتر از آن، این حادثه در حالی رخ داد که اخیرا بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس از آمادگی تل‌آویو برای حمله به ایران خبر داده بود! در حال حاضر، مقامات امنیتی و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی، درصدد محاسبه ابعاد گسترده آسیب‌پذیری خود در حمله راکتی اخیر هستند.

جمعه صبح، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در جولان و الجلیل فلسطین اشغالی (در مرز با لبنان) خبر دادند. برخی رسانه‌ها از‌جمله الجزیره از شنیده شدن صدای انفجار در مزارع شبعا در جنوب لبنان خبر می‌دهند. بر این اساس، راکت‌های شلیک شده یک پایگاه صهیونیستی در بخش اشغالی مزارع شبعا را هدف گرفته است. صهیونیست‌ها اعلام کردند، نام پایگاهی که هدف اصابت راکت قرار گرفته «هاردوف» است. المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد، گزارش‌های اولیه از شلیک راکت از سوریه به سمت جولان حکایت دارند اما رویترز به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی اعلام کرد، این راکت‌ها از منطقه العرقوب در جنوب لبنان شلیک شده‌است.
حزب‌ا... مسؤولیت حمله را برعهده گرفت
مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌ا...» با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد، با ده‌ها راكت‌، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در «مزارع شبعا» هدف گرفته شد.براساس گزارش شبكه المنار، در این بیانیه آمده است: در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق باز الجرمق و الشواكیر در پنجشنبه، یگان‌های شهید علی‌محسن كامل و شهید محمدقاسم طحان در مقاومت اسلامی لبنان، ساعت ۱۱ و 15 دقیقه روز گذشته مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با ده‌ها راكت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، روز پنجشنبه به مناطقی در جنوب لبنان حمله هوایی كردند.
 نیمی از راکت‌ها به هدف اصابت کرده‌اند
نکته مهمی که بار دیگر به محل مناقشه در معادلات امنیتی تل‌آویو تبدیل شده‌است به عبور حداقل نیمی از راکت‌ها از سامانه‌های پدافند هوایی رژیم اشغالگر قدس و اصابت آنها به پایگاه هاردوف است. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌‌اند، دست‌کم ۲۰ راکت شلیک شده که جلوی ۱۰ راکت گرفته شده‌است. همزمان سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین نیز فعال شده‌است.
 این حادثه بار دیگر به نقطه آشکارساز ضعف و بحران دفاعی و نظامی در رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌است. در جریان وقوع جنگ اخیر میان حماس و رژیم صهیونیستی نیز این موضوع به یکی از شاخصه‌های پیروزی مقاومت در برابر تل‌آویو تبدیل شد. موشکباران تل‌آویو و حتی مانور موشک‌های حماس در دورافتاده‌ترین نقاط سرزمین‌های اشغالی، به‌وضوح نشان داد که تصور صهیونیست‌ها از «توان نظامی حماس»، به‌مانند سال‌های 2014 و 2009 اشتباه بوده‌است! البته ضریب و هزینه خطای اخیر صهیونیست‌ها به‌مراتب نسبت به جنگ‌های قبلی با حماس بیشتر بوده و متعاقبا، آینده سختی را برای اشغالگران رقم خواهد زد. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که در صورت حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه و سرکوب متحصنین فلسطینی در صحن مسجدالاقصی، صدها موشک مقاومت آسمان سرزمین‌های اشغالی را به تسخیر خود درآورند. در این میان، سامانه گنبد آهنین نیز در مهار بسیاری از موشک‌ها و راکت‌ها ناکام ماند تا بر همگان اثبات شود که میان ادعای مقامات رژیم صهیونیستی و واقعیاتی که در صحنه می‌گذرد چه شکاف بزرگی وجود دارد!
نفتالی بنت از جنگ می‌ترسد
نکته مهم‌تری که در این میان وجود دارد، به وحشت مقامات رژیم صهیونیستی از مقابله با اضلاع مقاومت در منطقه است. نشستی امنیتی میان نفتالی بنت نخست‌وزیر و بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره شلیک راکت‌های متعدد به اراضی اشغالی، برگزار شده‌است. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، نفتالی بنت بیم آن دارد که مبادا با ورود به درگیری، کابینه ائتلافی این رژیم سقوط کند. به عبارت بهتر، نفتالی بنت، یائیر لاپید و بنی گانتز خود به وضوح آگاه هستند که در هرگونه نبرد جدید با گروه‌های مقاومت، سراسر اراضی اشغالی به محلی برای مانور هزاران موشک جبهه مقاومت تبدیل خواهد شد. طی ساعات اخیر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت گسترده بر فراز العرقوب در جنوب لبنان به پرواز درآمده‌اند. خبرنگار روزنامه جروزالم پست ویدئویی از لحظه شلیک سامانه گنبد آهنین در یک پایگاه نظامی اسرائیلی در جولان اشغالی منتشر کرده که در آن نظامیان صهیونیست هر کدام به یک سمت در حال فرار کردن هستند.
افزایش توان اقدام و بازدارندگی مقاومت
اکثریت قریب به اتفاق مقامات و تحلیلگران رژیم صهیونیستی معتقدند قدرت مقاومت، هم در عرصه اقدام و هم در عرصه بازدارندگی در منطقه به صورت تصاعدی افزایش یافته است. این موضوع خود را از سال 2006 میلادی (جنگ 33 روزه تابستان سال 2006 میلادی تاکنون) نشان داده است. اکنون رژیم اشغالگر قدس به وضوح دریافته است که «پاسخ مقاومت» معطوف به شهرک‌های صهیونیستی نیست بلکه از صدر تا ذیل اراضی اشغالی در تیررس مقاومت قرار دارند. گروه‌های مقاومت نه‌تنها توان بازدارندگی خود در منطقه را طی سال‌های اخیر تقویت کرده‌اند بلکه در عرصه نبرد مستقیم با صهیونیست‌ها نیز به انواع تاکتیک‌های مؤثر و غیر‌قابل پیش‌بینی در جنگ دست یافته‌اند.



گانتز اوضاع خوبی ندارد
شلیک موفقیت‌آمیز 20 راکت به اراضی اشغالی و پایگاه نظامی هاردوف، توطئه جنگ روانی و تبلیغاتی صهیونیست‌ها پس از ماجرای مشکوک حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان را خنثی ساخته است. اکنون، گانتز باید در مقابل دوربین‌های تلویزیونی و خبرنگاران در اراضی اشغالی قرار گرفته و به جای لفاظی علیه ایران، درخصوص ناکارآمدی گنبد آهنین و پدافندهای پیشرفته دفاعی رژیم صهیونیستی پاسخگو باشد! لازم به ذکر است که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد به لفاظی‌های اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد. دوجاریک درباره اظهارات بنی گانتز که ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده بود، گفت: «مساله مهم برای همه طرف‌های دخیل یا منتفع در این خصوص این است که از انجام هر اقدام یا لفاظی‌های تنش‌زا که می‌تواند وضعیت را بدتر کند خودداری کنند.»