انتشار «سرزمین ما»

انتشار «سرزمین ما»


برای نخستین بار مجموعه شعر كودك و نوجوان از شاعران فارسی‌زبان هند راهی بازار كتاب می‌شود. «سرزمین ما» عنوان كتابی است كه تمام اشعار آن در ماه‌های اخیر سروده شده است.
به گزارش فارس، تمام اشعار این دفتر در ماه‌های اخیر سروده شده است. این دفتر حاوی ۱۱ قطعه شعر كودك و نوجوان از ۹ شاعر فارسی زبان هندوستان است.
اخلاق آهن، سیده بلقیس فاطمه حسینی، مهدی باقر، بلرام شكلا، سرویش تریپاتی، فاطمه‌صغری زیدی، محمد عرفان، فاطمه ضرغام و یاور عباس‌میر، شاعران این مجموعه هستند. سرزمین ما به همت موسسه فرهنگی هنری پارسی‌زبانان و با مشاركت نشر كتاب گهر دهلی در هندوستان منتشر شده است.
علیرضا قزوه كه طرح و ابتكار گردآوری این مجموعه شعر از اوست، در گفت‌وگو با فارس اظهار كرد: «امیدوارم در كنار شعر فارسی، نثر ادبی فارسی و شعر كودك و نوجوان و شعر طنز فارسی نیز در هند جدی گرفته شود.»این نكته‌ای است كه در آموزش زبان فارسی در هند هم مورد غفلت قرار گرفته و همین بخشی از كاستی‌ها و عدم موفقیت آنها را دامن زده است؛ چرا كه در آموزش زبان فارسی ادبیات به‌خصوص نثر ادبی و شعر بومی معاصر باید جایگاه و پایگاهی بالاتر و والاتر از دستورزبان داشته باشد.