مجازات سنگین برای عنکبوت زرد

مجازات سنگین برای عنکبوت زرد

متهم معروف به عنکبوت زرد‌، پس از رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه کیفری و انقلاب به تبعید‌، حبس و شلاق محکوم شد‌. این متهم با شکایت زنجیره‌ای چند زن دستگیر شده بود اما پس از رسیدگی از اتهام تجاوز به عنف و آدم‌ربایی تبرئه شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از پاییز سال 95 و با مراجعه زنی به یکی از کلانتری‌های جنوب شرق تهران آغاز شد. این زن در شکایت خود مدعی شد:
«مدتی قبل دو نفر از دوستانم به نام‌های لیلا و سمیه سراغم آمده و گفتند مردی جوان به نام شاهرخ آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و از این کار خود فیلم تهیه کرده است. برای کمک به دوستانم با سعید قرار گذاشتم، اما او به بهانه پس دادن فیلم، مرا به ویلایش در شرق تهران کشاند و با تهدید مورد آزار و اذیت قرار داد. در مسیر برگشت در یک لحظه خود را از خودروی او به بیرون پرت کردم.»
با ثبت این شکایت، زن جوان به پزشکی قانونی معرفی شد و دستگیری سعید به جریان افتاد . همزمان لیلا و سمیه نیز مورد تحقیق قرار گرفتند. آنها ادعا کردند شاهرخ آنها را فریب داده و با تهدید و زور مورد آزار و اذیت قرار داده است. یکی از شاکیان اظهار کرد: وقتی در مقابل متهم مقاومت کردم او کودکم را از پنجره آویزان کرد و مجبور شدم تن به خواسته‌اش بدهم.
پس از این شکایت‌ها پسر جوان دستگیر شد اما در تمام مراحل تحقیقات منکر اتهامات خود شد و گفت: «هیچ اجباری در کار نبود و نمی‌دانم چرا شاکیان این ادعاها را علیه من مطرح کرده‌اند.»
در ادامه رسیدگی به پرونده دختر دیگری با مراجعه به دادگاه با طرح شکایتی از سعید عنوان کرد: «متهم به بهانه ازدواج مرا فریب و مورد آزار قرار داد. او همچنین با کتک از من چک‌های سفید امضا گرفت.»
با تکمیل تحقیقات پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد و در دو جلسه غیرعلنی‌، شکات به طرح شکایت پرداختند و متهم در دفاع از خود گفت: «ارتباط من با شاکیان فقط در حد دوستی ساده بود و هیچ آزار و اذیتی انجام ندادم.»
با پایان محاکمه، قضات وارد شور شده و متهم را از آزار و اذیت چهار زن و آدم‌ربایی تبرئه و به جرم برقراری ارتباط نامشروع به صد ضربه شلاق حدی، ۱۸ ماه اقامت اجباری در شهری دورافتاده و ۱۸۰ ساعت کار در خدمات عمومی شهرداری محکوم کردند.
با ابلاغ حکم دادگاه، شاکیان پرونده به تبرئه شاهرخ اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. قضات شعبه ۷ دیوان‌عالی کشور با ایراد به رای، آن را نقض کرده و پرونده را برای رفع نواقص و محاکمه دوباره شاهرخ به دادگاه بازگرداندند.
این بار شاهرخ در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت و با رد اتهامش منکر آدم‌ربایی و تجاوز به عنف شد. این بار هم  قضات دادگاه با توجه به مدارک موجود در پرونده وی را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و او را به خاطر زنا به 100ضربه شلاق  و دوسال تبعید و به اتهام استفاده از سند سفید امضا به یک‌سال زندان محکوم کردند. پرونده وی به دلیل تهدید یکی از شاکیان به انتشار فیلم‌های مستهجن به دادگاه انقلاب فرستاده شد.
شاهرخ در دادگاه انقلاب از خود دفاع کرد و برای تهیه فیلم‌های مستهجن و تهدید به انتشار آنها به 2سال زندان، 74ضربه شلاق و 10 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد. با اعتراض متهم‌، پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت و حکم دادگاه انقلاب مهر تایید خورد.