هلال‌احمر ۴ بیمارستان صحرایی برپا می‌کند

هلال‌احمر ۴ بیمارستان صحرایی برپا می‌کند


 محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از برپایی چهار بیمارستان صحرایی و اختصاص ظرفیت‌های درمانی در مجاورت بیمارستان‌ها برای کمک به درمان بیماران سرپایی مبتلا به کرونا خبر داد. وی در خصوص فعالیت‌های سازمانی و استانی در راستای مقابله با بیماری کرونا در ۱۰ استان کشور  گفت: توسعه ظرفیت فعالیت‌های امدادی در مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با هدف هدایت  یا قرنطینه مبتلایان به کووید- ۱۹ با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط نیز انجام می‌شود.
وی ادامه داد: فعال شدن قرارگاه‌های عملیاتی کرونا در تمام استان‌ها به منظور پاسخگویی به نیازهای مردم در شیوع ویروس کرونا نخستین گام در این عرصه بود و در ادامه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت و ۵۰۰ هزار نفر تا کنون بهره‌وران این طرح بوده‌اند.
قوسیان مقدم افزود: طرح نذر سلامت به همراه مرحله دوم خادمان حسینی در مراسم مذهبی توسط اعضای جوان جمعیت هلال احمر با مشارکت ۱۵۰۰نفر از جوانان اجرا شد. علاوه بر این موارد تشکیل ستادهای مردمی مقابله با کرونا در جهت کمک‌های مردمی و پشتیبانی با محوریت سازمان داوطلبان و با کمک ۵۰۰تشکل در دستور کار قرار گرفته است./هلال احمر