مهدی به قطر نرفته، در امارات است

مدیر برنامه‌های قائدی: الغرافه و چند تیم دیگر خواهان او هستند

مهدی به قطر نرفته، در امارات است

صبح دیروز خبر اول فوتبال «مهدی قائدی» بود. بعضی رسانه‌ها، دست در دست هم، بدون این‌که منبعی داشته باشند، از حضور مهدی در قطر نوشتند. آنها خبر دادند ستاره استقلال به این کشور سفر کرده تا قرارداد خود را با باشگاه الغرافه امضا کند. نیکومنش مدیر برنامه‌های مهدی بعد از شنیدن این خبر، بدون آن‌که مکثی کند به جام‌جم می‌گوید: «مهدی در امارات است. او برای تعطیلات به این کشور رفته است و خبرهای منتشر شده به هیچ وجه صحت ندارد.»
فرهاد مجیدی جمعه شب در مصاحبه‌ای ناگهانی علاوه بر انتقاد از چهره‌هایی چون محمود فکری و فتح‌ا...زاده، به موضوع مهم مهدی قائدی هم اشاره کرد: «برای جذب بازیکنان خارجی باکیفیت در سطح قائدی باید مبلغ بالایی پرداخت کنیم و کار بسیار سختی برای جذب یک ستاره در حد او داریم. به همین دلیل به آقای ملکیان و آقای مددی پیغام دادم که موافق جدایی قائدی نیستم. شاید بتوان با تنظیم قرارداد بهتری برای مهدی او را حفظ کرد.»
باشگاه استقلال می‌داند برای حفظ مهدی موانع زیادی دارد. این بازیکن فصل گذشته قراردادی 950 میلیون تومانی با باشگاه داشت که صدای اعتراضش را به شدت بلند کرد. او نزدیک به 10 روز در تمرینات تیم حاضر نشد تا بتواند در سطح بعضی بازیکنان دیگر پول بگیرد. در نهایت باشگاه 5/1 میلیارد خارج از قرارداد به او داد تا راضی‌اش کند. با این وجود مهدی معترض بود میزان دریافتی‌اش به مراتب از بعضی بازیکنان کمتر است، در حالی که میزانی اثرگذاری‌اش بیش از همه بوده است.
قائدی در حال حاضر راه برای رفتن زیاد دارد که البته منوط به توافق با باشگاه خواهد بود. نیکومنش درباره پیشنهادها می‌گوید: «بحث الغرافه که مطرح شده... ببینید این تیم هم مثل چند تیم دیگر تمایل دارد تا مهدی را به خدمت بگیرد ولی این مساله مورد بحث است.»
از کشورهای عربی، پیشنهاد دیگری هم به دست مهدی رسیده است. یکی از باشگاه‌های حاضر در لیگ امارات شدیدا خواهان جذب مهدی است. تمایل آنها برای خرید قائدی و نوراللهی نشان می‌دهد قانون منع خرید بازیکنان ایرانی را حذف کرده‌اند. چند سال قبل به دلیل مشکلات سیاسی بین دو کشور، رسانه‌های اماراتی خبر دادند قرار نیست دیگر باشگاه‌های این کشور بازیکن ایرانی جذب کنند. حالا اما شرایط فرق کرده است و باید دید آیا ایرانی‌ها حاضر هستند در لیگ این کشور بازی کنند یا نه؟ نیکومنش اضافه می‌کند: «علاوه بر قطر و امارات، از یونان، پرتغال و روسیه هم پیشنهاد رسیده است. ولی همانطور که
می‌دانید مهدی تحت قرارداد استقلال است و همه چیز منوط به توافق طرفین خواهد بود. بنابراین نمی‌توانیم الان در این باره صحبت کنیم اما آنچه مشخص است مهدی به قطر نرفته
و این شایعات که مطرح شده صحت ندارد.»
فرهاد مجیدی به حفظ قائدی اصرار دارد اما این باشگاه به زودی باید رقمی نزدیک به 40 میلیارد تومان به آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق خود پرداخت کند. گویا هدف مدیران استقلال این است که با فروش مهدی، معضل پیش‌رو را حل کنند.