نسخه Pdf

نامیرا

معرفی کتاب

نامیرا

نویسنده: صادق کرمیار انتشارات: نیستان

آنچه روز عاشورا و در کربلا اتفاق افتاد آنقدر عظیم و تاثیرگذار است که همچنان بعد از چهارده قرن و خلق هزاران اثر درباره این واقعه باز هر بار که اثر هنری و ادبی جدید خلق می‌شود انگار زوایه‌ای تازه کشف می‌شود و دریچه‌ای بدیع رو به مخاطبان باز می‌کند. رمان «نامیرا» هم از این نوع آثار ادبی و هنری است.
صادق کرمیار در این رمان سراغ شهر کوفه قبل از حادثه کربلا رفته است. هسته اصلی و مرکزی قصه درباره ماجرای ملحق‌شدن مردی به نام عبدا...بن عمیر از قبیله بنی‌کلب به یاران امام‌حسین(ع) است و بخش دیگر رمان درباره پسر و دختری به نام ربیع و سلیمه است.
هر دو آنها بین حقانیت امام‌حسین(ع) و یزید در شک و تردید هستند و در این زمینه بحث‌های طولانی دارند که روایت آنها موازی با روایت کوفه و آنچه که در این شهر می‌گذرد، پیش می‌رود.
نامیرا ریشه در مفهوم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» دارد. مفهومی که می‌گوید پهنه سرزمین کربلا به اندازه کل زمین وسعت پیداکرده و عاشورا همیشه نامیراست. نامیرا در بیست و هشتمین دوره کتاب‌سال، شایسته تقدیر شاخته شد و همان سال هم اثر برگزیده جایزه جلال آل احمد شد.
این کتاب اولین‌بار سال1388 منتشر شد و تاکنون به چاپ سی‌وچهارم رسیده است. کتاب را می‌توانید از کتابفروشی‌ها تهیه کنید. همچنین سایت نیستان نسخه صوتی کتاب را هم عرضه کرده است. نسخه الکترونیک آن هم در فیدیبو در دسترس است.

ضمیمه قاب کوچک