شب درخشان لژیونرها

کولاک عابدزاده، دبل شهاب زاهدی و گلی که به نام طارمی ثبت نشد

شب درخشان لژیونرها

 فصل فوتبالی اروپا آغاز شده و همه نگاه‌ها به لژیونرهاست. در روزهایی که فوتبال ایران تعطیل است، درخشش آنها می‌تواند اتفاق خوبی باشد. یکشنبه‌شب گذشته سه لژیونر فوتبال ایران توانستند در اروپا خوش بدرخشند. البته که عملکرد عابدزاده و شهاب زاهدی به مراتب بهتر از طارمی بود.
تشکر مدافع پونفرادینا از عابدزاده
امیر عابدزاده که در ماریتیمو یک ستاره بود، در پونفرادینای اسپانیا هم درخشش را زود آغاز کرده‌است. او یکشنبه‌شب در بازی ایبار، ستاره بی‌چون و چرای تیمش بود و نقش پررنگی در برد پونفرادینا داشت. طبق آماری که بعد از بازی ارائه شد، امیر 9 سیو داشت که شش مهار داخل محوطه جریمه بود. او همچنین دو موقعیت صددرصد گل را مهار کرد. عابدزاده با دریافت نمره 8.9 عنوان بهترین بازیکن زمین را
از آن خود کرد. اتفاق جالب اما تشکر مدافع پونفرادینا از عابدزاده بین دو نیمه بود. در نیمه‌اول مسابقه او به اشتباه ضربه‌ای به سمت دروازه زد که امیر به سختی مهارش کرد و اجازه نداد تبدیل به گل شود. به همین خاطر مدافع پونفرادینا در بین دو نیمه از امیر تشکر کرد.
درخشش شهاب زاهدی
مهاجم ایرانی زوریا لبخندی می‌زند و می‌گوید: «خدا را شکر. منتظر بودم در فصل جدید گلزنی کنم. خوشحالم در شبی گل زدم که تیم برنده شد.» این حرف‌های شهاب زاهدی است، مهاجم سابق پرسپولیس. او یکشنبه شب موفق شد در بازی تیمش مقابل ماریوپول در لیگ اوکراین دبل کند. او گل دوم و چهارم تیمش را به ثمر رساند تا زمینه ساز برد 4 بر 3 زوریا باشد. شهاب می‌گوید: «امسال کار سختی داریم و باید خودمان را به جمع مدعیان برسانیم.» فعلا دیناموکیف و شاختاردونتسک با 13 و 12 امتیاز در صدر هستند. تیم زوریا هم هفت امتیازی است و در رده هفتم قرار گرفته‌است.




گلی که طارمی نزد
یکشنبه شب بعد از گل اول پورتو به ماریتیمو همه چنین تیتری زدند: طارمی اولین گل فصل را زد. خیلی زود اما مشخص شد رسانه‌ها اشتباه کرده‌اند. پیش از مهدی، دیاز ضربه سری به سمت دروازه زد که توپ از خط رد شده‌بود. در ادامه طارمی توپ برگشتی را وارد دروازه کرد تا ابتدا گل به نام او ثبت شود. دیروز اما رسانه‌های پرتغالی نوشتند گل را دیاز زده و به نام او هم ثبت شده‌است. این بازیکن هم دیروز گفت: «گل را من زدم یا طارمی؟نمی‌دانم. مطمئن نیستم و برایم اهمیت ندارد. برای فهمیدن آن باید صبر کنیم تا عکس‌ها، زننده گل را مشخص کند.» لیگ پرتغال اما دیروز گل را به نام دیاز ثبت کرد. مهدی
در مجموع در این بازی نمایش خوبی داشت. تقابل او با علی علیپور هم دیدنی بود. دو زوج سابق خط حمله قرمزها، دربی ایرانی‌ها در پرتغال را مساوی تمام کردند.