اعزام محدود زائران اربعین

اعزام محدود زائران اربعین


حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با اشاره به شرایط اعزام زائران به عراق گفت: امسال قطعا میزان اعزام، کمتر از سال‌های پیش از کروناست.
وی افزود: برای مراسم اربعین با توجه به شرایطی که از سال گذشته پیش آمده متناسب با سناریوهای مختلف، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌هایی انجام شده که بخشی از آن مربوط به داخل کشور و پیش از اعزام است و بخش دیگر مربوط به برنامه‌هایی است که در عراق برگزار خواهد شد. احمدی توضیح داد: یکی از اصول مهم که برگرفته از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است، احترام به حاکمیت دولت عراق و موردتوجه قرار دادن همه مقرراتی است که دولت عراق وضع می‌کند. بنابراین از تشریفات ورود به این کشور گرفته تا موضوعات مربوط به اقامت، این اصل لازم و واجب باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: یکی دیگر از اصول برگرفته از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، تکریم مردم عراق به عنوان میزبان اصلی است. ما باید میزبانی آنها را به رسمیت بشناسیم و نباید حس میزبانی را از آنها بگیریم؛ بنابراین اقدامات مردم عراق نه فقط در بخش پذیرایی بلکه در بخش آداب و سنت‌هایشان نیز باید مورد توجه قرار گیرد./تسنیم