حکومت آمریکا مرا  به یک جلاد تبدیل کرد

حکومت آمریکا مرا به یک جلاد تبدیل کرد

خود را مستر ایکس می‌نامد. یک نیروی ارتش‌‌آمریکایی که عضو تیم بازجویی در گوانتانامو بوده‌است. او از شکنجه در این زندان می‌گوید. این ارتشی سابق از خشم خود نسبت به دولت آمریکا گفته و این کشور را مسؤول هیولا شدن خود می‌داند.
به گزارش دویچه وله، ایالات متحده بازداشتگاه گوانتانامو واقع در جنوب شرقی کوبا را پس از حملات ۱۱ سپتامبر ایجاد کرد و افراد مظنون به فعالیت‌های تروریستی را به آنجا می‌فرستاد.
مستر ایکس از اعمال خود در بازداشتگاه گوانتانامو ابراز پشیمانی کرده وگفته‌است: «آنچه من انجام داده‌ام، شکنجه بوده‌است. صد در صد شکنجه بوده و تردیدی وجود ندارد.»
او یکی از اعضای تیم ویژه‌ای بوده که تابستان سال ۲۰۰۳ مسؤول بازجویی از محمدو ولد صلاحی بوده‌است. صلاحی، متهم شده‌بود که در استخدام خلبانانی که در حمله ۱۱ سپتامبر نقش داشته‌بودند، مشارکت داشته‌است.محمدو ولد صلاحی اکتبر ۲۰۱۶ پس از ۱۴سال زندان در گوانتانامو آزاد شد. گفته می‌شود این شهروند موریتانیایی بدون ذکر دلیل و اتهام زندانی بوده‌است. مستر ایکس گفته‌است او، صلاحی را وادار کرده ساعت‌ها به شکل خمیده بایستد. افزون بر آن با پخش موسیقی با صدای کرکننده و همچنین تابش مکرر نور فلش‌ او را شکنجه کرده‌است.
محمدو ولد صلاحی افزون بر آن با استفاده از شیوه دوش گرم و سرد و حتی خشونت جسمانی مورد شکنجه واقع شده‌است. در گزارشی که از سوی هفته‌نامه دی سایت و فرستنده ان‌دی‌آر آلمان منتشرشده، آمده‌است که اقدامات مستر ایکس در زندان گوانتانامو باعث آسیب روحی او شده‌است. مستر ایکس در این تماس ویدئویی تاکید کرده از حکومت آمریکا به آن علت که از او یک هیولا ساخته متنفر است.