چند کتاب تازه در بازار نشر

چند کتاب تازه در بازار نشر


کتاب‌های بایگانی کودکان گمشده، حس کردن فرهنگ، بازی‌آفرینی در گردشگری، بابا بیا خانه و تغییر به تازگی راهی بازار کتاب شده‌اند.
کتاب بایگانی کودکان گمشده نوشته والریا لوئیزلی با ترجمه ویدا اسلامیه در نشر اگر منتشر شده و داستانش را از سیاست آمریکا مبنی بر جدا کردن بچه‌ها از والدین در مرز آمریکا و مکزیک الهام گرفته است.
حس کردن فرهنگ: پژوهش‌های مردم‌نگارانه در ایران، نوشته اصغر ایزدی اگرچه کاری پژوهشی است، آن‌قدر شیرین و جذاب نوشته شده است که همه‌ ما می‌توانیم خواننده‌اش باشیم. اصغر ایزدی جیران، استاد دانشگاه و نویسنده‌ این کتاب، نتایج پژوهش‌های میدانی ‌خود را با شما و ما در میان گذاشته است؛ مجموعه‌ای از 9پژوهش میدانی مردم‌نگارانه در اجتماعات عشایری قره‌داغ آذربایجان و جوامع شهری تبریز و تهران.
دیگر کتاب منتشر شده در نشر اگر، بازی‌آفرینی در گردشگری نوشته پائول بولنسی و رومن ایگر با ترجمه محمد اعجازی است که به بازی‌ها و تفریحات دوران کودکی و رازهای خاطره‌انگیزشدن آنها می‌پردازد.
بابا بیا خانه، نوشته اِپریل اِنسیسو با ترجمه هومن شکرایی، روایت نویسنده است از ابتلای پدرش به بیماری آلزایمر. آلزایمر بیماری بی‌رحمی است و سرگذشت دیوید، پدر راوی، بازتاب این حقیقت است. این کتاب با نمایش افول شخصیت دیوید از شخصی خودبسنده، سرسخت و درعین‌حال حمایتگر به فردی وابسته و غمگین، بیش از هرچیز روایت نوعی زوال است.
تغییر! چرا به دگرگونی ریشه‌ای نیاز داریم؟ نوشته گریم ماکستون تبیین علمی خطری قریب‎الوقوع است که شاید عادت داریم سراغش را در فیلم‌ها و رمان‌ها بگیریم، نه در محاسبات نسبتا ساده و روشن علمی.