طی حكمی از سوی مسعود میركاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه

طی حكمی از سوی مسعود میركاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه

 طی حكمی از سوی مسعود میركاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، رحیم ممبینی دستیار ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه شد. در این حكم تصریح شده است: به منظور تسریع و حسن جریان امور سازمان امضای نامه‌ها در غیاب اینجانب به جنابعالی تفویض می‌شود. وی در دولت دهم معاون سازمان برنامه و بودجه بود.
 سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت: «در وهله اول روی توزیع باید متمركز شویم كه سامانه جامع تجارت در این جهت یك گام اساسی است. همچنین فشار نقدینگی بر خرده‌فروشی با اصلاح نظام توزیع كاهش می‌یابد، نقدینگی از عوامل بروز تورم است و تا زمانی كه كنترل نشود، باید روی اصلاح نظام توزیع متمركز شویم، البته این موضوع باید همگام با اصلاح مؤلفه‌های اقتصاد كلان باشد. مردم ما را در قالب یك دولت می‌بینند و این دولت باید هماهنگ باشد، نباید تقصیرهای احتمالی را گردن دیگر نهادها انداخت، اما باید درون خودمان مرزها را مشخص كنیم. تعامل و هم‌افزایی بین بخشی ضرورت دارد و همه باید در این مسیر گام بردارند.»
 پروانه اصلانی، مدیركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازی: «متقاضیان وام ودیعه مسكن می‌توانند تا پایان شهریور امسال در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام كنند. براساس مجوزهای ستاد ملی كرونا در خردادماه امسال مقرر شد ثبت‌نام تا پایان شهریور سال جاری انجام شود. كسانی كه از نیمه دوم سال گذشته اجاره‌نامه خود را تمدید كرده‌اند، ولی هنوز موفق به دریافت وام ودیعه مسكن نشده‌اند می‌توانند تا پایان شهریور در این سامانه ثبت‌نام كنند. سیستم بانكی نیز باید براساس سقفی كه در مصوبه ستاد ملی كرونا گفته شده، پرداخت وام داشته باشند. این مبلغ در تهران از ۵۰ میلیون پارسال
به ۷۰ میلیون در سال جاری رسیده است.
در سال جاری تا دیروز ۸۰۲ هزار نفر در سامانه، تقاضای وام ودیعه مسكن كردند كه ۱۰۱ هزار نفر بانك خود را انتخاب كرده‌اند. در انتخاب بانك عامل بجز شخص متقاضی، كس دیگری نقش ندارد و متقاضی به محض ثبت‌نام می‌تواند بانك عامل خود را انتخاب كند. بعد از انتخاب بانك عامل، مالكیت همه متقاضیانی كه ثبت‌نام كرده‌اند، كنترل می‌شود و سپس اسامی نهایی به كارتابل بانك‌ها اعلام خواهد شد.