بیش از 338 قسمت سریال جدید با موضوع انقلاب و دفاع مقدس

بیش از 338 قسمت سریال جدید با موضوع انقلاب و دفاع مقدس

معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به تولید بیش از 157 قسمت سریال با موضوع دفاع مقدس طی پنج سال گذشته در سیمای مراکز گفت: بیش از 338 قسمت سریال جدید و ده‌ها اثر دیگر هم در قالب های مختلف برای معرفی سرداران شهید و چهره ‎های شاخص انقلاب در حال تولید هستند.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، نشست مشترک سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با علی دارابی، معاون امور استان‌های رسانه‌ملی، صبح دیروز برگزار شد. در این نشست که در آن مدیران کل مراکز استانی صداوسیما و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.
علی دارابی، معاون امور استان‌ها در این نشست بیان کرد: هر چند پرداختن به دفاع‌مقدس یعنی این گنجینه بی‌پایان، در همه روزهای سال ضروری است اما لازم است در مناسبت‌هایی همچون هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس، بیشتر و متمرکزتر از همیشه به این مساله بپردازیم.
معاون امور استان‌های رسانه‌ملی بیان کرد: برنامه‌سازی در همه ساختارها همچون موسیقی، نمایش، مستند، رادیو و فضای مجازی ضروری است. همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس یکی از ضروری‌ترین امور در برنامه‌سازی رسانه‌ای در حوزه دفاع‌مقدس است و بر این اساس باید دبیرخانه‌ای مشترک توسط صداوسیما و این بنیاد شکل بگیرد تا منشور و سند راهبردی مبتنی بر دو مساله اساسی یعنی راهبردها و راهکارهای برنامه‌سازی تنظیم شود.
دارابی با اشاره به تولید 13عنوان سریال جدید با موضوع دفاع‌مقدس طی پنج سال گذشته در سیمای مراکز گفت: سریال‌های راز ناتمام، سنجرخان، بارش تند، ستاره درخشان، ابوذر زمان، رضا و مرضیه، به سوی اروند، سوخته دل، ققنوس و ده‌ها اثر در معرفی سرداران شهید و چهره‌های شاخص انقلاب در حال تولید هستند.
سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس هم در این نشست بیان کرد: صداوسیما جزو دستگاه‌های پیشگام در بیان هنرمندانه ارزش‌ها و آثار دفاع‌مقدس است. تلاش ستودنی مراکز استانی در تهیه و پوشش برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس اقدامی بزرگ و تاثیرگذار در سطح ملی و منطقه‌ای است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس نقش صداوسیما را در برنامه‌سازی درباره دفاع‌مقدس بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: سال گذشته صداوسیما در همه عرصه‌ها گل کاشت و انصافا در استان‌ها هم کار خوبی انجام شد. نقش صداوسیما در برنامه‌سازی درباره فرهنگ دفاع‌مقدس بی‌بدیل است.
در بخش دیگری از این نشست، رحمتی، رئیس مرکز بسیج سازمان صداوسیما به تشریح برنامه‌های این مرکز پرداخت. همچنین جعفری، مدیرعامل موزه دفاع مقدس و انقلاب و دبیر برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس هم گفت: سال گذشته در استان‌ها شاهد همکاری گسترده این معاونت و مراکز با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و ادارات کل استانی بوده‌ایم، به طوری که علاوه بر 1272عنوان خبر مکتوب، گزارش خبری تلویزیونی و عکس خبری در اخبار استان‌ها، 32مرکز استانی در مجموع 12هزار و 513برنامه را با مدت زمان تقریبی 142هزار و 684 دقیقه با محوریت دفاع‌مقدس تولید و پخش کرده‌اند.
فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌ها هم در گزارشی با اشاره به تولیدات سیمای مرکز استان‌ها در پنج سال گذشته بیان کرد: از سال ۹۵ تا امروز با راهبردهای دکتر دارابی نگاه ویژه‌ای به مفاخر انقلاب، مقاومت و دفاع مقدس شده که حاصل آن تولید بیش از 1000عنوان مجموعه تلویزیونی شامل سریال، تله‌فیلم، مستند و انیمیشن در حوزه انقلاب و دفاع‌مقدس بوده است.
وی بیان کرد: در حوزه مستند، استان‌ها ظرفیت بی‌نظیری دارند. در این پنج سال ۴۰۶عنوان مستند در دستور ساخت قرار گرفته است که ۳۱۶مستند تولید و پخش شده و بقیه مستندها در مرحله پیش تولید هستند.