رونمایی شعر مؤید در حرم مطهر

رونمایی شعر مؤید در حرم مطهر


دیوان اشعار استاد سیدرضا مؤید با حضور قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.
آیین رونمایی از دیوان اشعار سیدرضا مؤید، شاعر آیینی کشورمان با حضور مالک رحمتی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، دکتر عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس و جمعی از شعرا و چهره‌های شاخص فرهنگی و ادبی ازجمله استاد محمدجواد غفورزاده (شفق) برگزار شد. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی، به جایگاه شعر آیینی و نقش برجسته استاد مؤید در این عرصه اشاره کرد و گفت: بسیاری از ما با مصرع‌ها و فرازهایی از اشعار استاد مؤید خاطره داریم و هویت ما با این اشعار شکل گرفته است. خاطرات ما با اشعار شورانگیز و انقلابی استاد مؤید عجین شده است و ما برای عرض ارادت و تقدیر از این شاعر خوب آیینی ادله فراوانی داریم.
در ادامه این مراسم استاد محمدعلی مجاهدی (پروانه) شاعر اهل‌بیت(ع) در پیامی تصویری به ویژگی‌های شخصیت سیدرضا مؤید پرداخت و گفت: استاد مؤید از استوانه‌های شعر ولایی معاصر است، بیش از ۵۰سال از آشنایی‌مان می‌گذرد. طول عمر همراه باعزت، سلامت و عافیت را برای این پیر غلام با اخلاص اهل‌بیت(ع) از درگاه ربوبی آرزو می‌کنم.
ولی‌ا... کلامی زنجانی، شاعر آیینی کشورمان نیز در ادامه مراسم به جایگاه رفت و شعری را در وصف سیدرضا مؤید خواند.
شعرخوانی استاد شفق در مدح استاد مؤید هم از دیگر بخش‌های این مراسم بود. استاد شفق که دوستی دیرینه‌ای با سیدرضا مؤید دارد، ترجیح داد در وصف او نیز به زبان شعر پناه ببرد و این‌گونه از او سخن بگوید.
در ادامه این مراسم، پیام تصویری حاج منصور ارضی، مداح اهل بیت(ع) نیز پخش شد. حاج منصور ارضی با بیان این‌که یکی از وظایف شیعه واقعی این است که حقیقت زندگی اهل‌بیت و آثار آنها را به‌هرشکلی تدوین کند، گفت: این آثار به‌دلیل این‌که با اهل‌بیت پیوند خورده ماندگار است. حضرت استاد مؤید در این سال‌ها زندگی خود را وقف اهل‌بیت(ع) کرده است، بنابراین وظیفه هر فردی است که به‌اندازه بضاعتش تشکر و قدردانی کند.
مهدی امینی، پژوهشگر عرصه ادبیات آیینی و شعر عرب نیز در این مراسم ضمن اشاره به سیر مدیحه‌سرایی برای اهل بیت(ع) از قرن چهارم هجری، یادآور شد: در دوره ما نیز استاد مؤید یکی از جلوه‌های درخشان شعر فارسی است که در این عرصه نام‌آور است که آثار ارزشمندی از خود بر جای گذاشته و در توصیف آن باید گفت شعر استاد مؤید، یک دعای مستجاب است.
«دیوان مؤید» که در این مراسم رونمایی شد، توسط بنیاد دعبل خزاعی و با مشارکت مجمع شاعران اهل بیت(ع) و جمعی از فعالان عرصه شعر آیینی، گردآوری و در قالب سه جلد نفیس به چاپ رسیده است.