صدرنشینی بسیار خوب «شنگ چی»

صدرنشینی بسیار خوب «شنگ چی»

«شنگ چی و افسانه حلقه‌ها» با افتتاحیه بسیار خوب و بالای 72 میلیون دلاری نمایش عمومی خود را در آمریکای شمالی آغاز کرد. فروش سه روز اول این اکشن ابرقهرمانانه، آن را در صدر جدول گیشه نمایش سینماهای این مکان قرار داد. بعد از افتتاحیه 80 میلیون دلاری «بلک ویدو/ بیوه سیاه»، این دومین افتتاحیه عالی فیلمی هالیوودی در دوران پاندمی است. اما برعکس بلک ویدو، شنگ چی فقط در سالن‌های سینماها روی پرده رفته و همزمان با آن پخش اینترنتی نداشته است. تنها 45 روز بعد از نمایش عمومی در سینماهاست که این اکشن پرتنش سر از دنیای استریم درمی‌آورد.
این اکشن کمیک‌استریپی در اولین شب قبل از اکران عمومی در آمریکای شمالی موفق به فروش بسیار خوب 9 میلیون دلاری شد. این رقم بابت دو سئانس نمایش فیلم به‌دست آمد. فروش 30 میلیون دلاری فیلم در اولین روز نمایش هم، تحلیلگران اقتصادی سینما را به یک افتتاحیه قوی بسیار امیدوار کرد. به‌دنبال این استقبال خوب بود که همین تحلیلگران پیش‌بینی افتتاحیه‌ای 70 تا 75 میلیون دلاری برای آن کردند.   داستین دانیل کرتون کارگردان فیلم است و 4300 سالن سینمای آمریکای شمالی آن را اکران عمومی کرده‌اند. سیمو لیو، بازیگر مطرح آسیایی نقش اصلی فیلم را بازی کرده و میشل یو، بندیکت کامبربچ، تونی لیونگ و آکوافینا هم در شنگ چی دیگر بازیگرانش هستند.
شنگ چی همچنین یک آزمایش برای اهالی قاره آسیا و هنرمندان آسیایی مقیم هالیوود هم بود. در این فیلم برای اولین بار در مجموعه اکشن‌های ابرقهرمانانه و کمیک‌استریپی شرکت مارول، جوانی از قاره آسیا در مقام یک ابرقهرمان ظاهر شده است. داستان فیلم درباره شنگ چی قهرمان رزمی‌کار جوانی است که بعد از ترور پدرش، باید با نیروهای قدرتمندی که او را به قتل رسانده‌اند، مبارزه‌ای سخت و جانانه کند.
تماشاگران سینما در خارج از آمریکا هم حدود
60 میلیون دلار برای دیدن شنگ چی پول پرداخت کرده‌اند. فیلم در کشورهای بزرگی چون فرانسه، ایتالیا، انگلستان، اسپانیا، ژاپن، کره جنوبی و برزیل روی پرده رفته است. شرکت مارول و والت دیزنی از فروش افتتاحیه جهانی 128 میلیون دلاری آن
راضی هستند./ باکس آفیس