برزیل-آرژانتین و یک جنجال کرونایی

برزیل-آرژانتین و یک جنجال کرونایی


 وقتی صحبت از بازی دو تیم‌ملی برزیل و آرژانتین به میان می‌آید، در کنار یک بازی جذاب و دیدنی، خیلی‌ها منتظر جنجال و حاشیه هم هستند. وقتی از چند هفته پیش اعلام شد بازی این دو تیم در مقدماتی جام‌جهانی 2022 قرار است در ساعتی غیر‌معمول برای فوتبال دوستان پخش شود، همه منتظر بودند بعد از مدت‌ها بتوانند این بازی را با تمام حاشیه‌هایش تمام و کمال ببینند. اما جنجالی در دقایق ابتدایی این بازی شکل گرفت که ریشه‌اش مشکلات تمام مردم دنیا طی حدود دو سال گذشته است: کرونا !
در دقایق ابتدایی بازی بود که ناگهان تصاویر تلویزیونی لب خط را نشان داد و به نظر می‌رسید بین کادر فنی دو تیم و عوامل کنار زمین درگیری به وجود آمده است. بعضی از بازیکنان همچون نیکلاس اوتامندی در بطن این درگیری بودند.
در ادامه و بعد از آن‌که تعدادی از بازیکنان برزیل هم وارد این جنجال شدند، بازیکنان آرژانتین با هدایت لیونل مسی زمین را ترک کردند و داخل رختکن رفتند.
بعد از چند دقیقه مشخص شد افرادی که برای توقف بازی وارد زمین شده بودند، پلیس فدرال برزیل بودند و قصد داشتند چهار بازیکن آرژانتین را بازداشت کنند که به صورت غیر قانونی وارد برزیل
شده بود. این چهار بازیکن جیووانی لوسلسو و کریستین رومرو از تیم تاتنهام به همراه امیلیانو مارتینز و امیلیانو بوئندیا دو بازیکن استون ویلا بودند.
آنها متهم هستند که وقتی روز جمعه در آستانه دیدار مهم آرژانتین برابر برزیل در انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر به سائوپائولو وارد شدند، در مدارک رسمی اعلام نکرده‌اند که 14 روز گذشته در انگلیس حضور داشته‌اند. این بازیکنان علیرغم حضور در زمین یا روی نیمکت در بازی باشگاهی هفته گذشته لیگ‌برتر، نامی از انگلیس نبرده و تنها آرژانتین و ونزوئلا را در مدارک رسمی به ثبت رسانده‌اند.
بر اساس قوانین برزیل هر فردی که در طول این مدت در کشورهای لیست قرمز از جمله انگلیس حضور داشته باشد باید به مدت 14 روز در هتلی قرنطینه شود و این یعنی این چهار بازیکن تا تاریخ 27 شهریور قادر به بازگشت به باشگاه‌هایشان نخواهند بود و در حین ورود به انگلیس در این تاریخ نیز باید با 10 روز قرنطینه دیگر روبه‌رو شوند. چنین اتفاقی باعث خواهد شد که این بازیکنان حداقل سه بازی لیگ برتر، یک بازی جام اتحادیه و حداقل یکی از دیدارهای تاتنهام در لیگ کنفرانس اروپا را از دست بدهند. البته منابع خبری می‌گویند تمام اعضای تیم‌ملی آرژانتین روز گذشته برزیل را ترک کردند، اما در پاسپورت آن چهار بازیکن مهر دیپورت زده شد.
یکی از نکاتی که در آن جنجال به چشم می‌آمد، عصبانیت شدید مسی بود. در همین راستا نشریه اوله آرژانتین اعلام کرد که کاپیتان آرژانتین لیدر اصلی بازیکنان بوده و به دستور او همه به رختکن رفتند. همچنین این بازیکن هنگام خروج از رختکن و در حالی که عصبانی بود گفت: «سه روز است در برزیل هستیم و آنها منتظر بودند بازی شروع شود و بعد این کارها را انجام دهند. تمام دنیا در حال نگاه کردن ما هستند و این رفتار درست نیست.» در این میان، مقامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی اعلام کرده‌اند تا چند روز آینده تکلیف این بازی را
مشخص می‌کنند.