افتتاح نمایشگاه تعزیه در حوزه هنری

افتتاح نمایشگاه تعزیه در حوزه هنری


نمایشگاه نسخ و ادوات تعزیه «شبیه حسین(ع)» با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان تئاتر در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی افتتاح شد. مهر درباره این نمایشگاه نوشت: بخشی از نمایشگاه «شبیه حسین (ع)» به البسه تعزیه اختصاص دارد که طی آن لباس‌های تعزیه بازار اراک، لباس‌های دست دوز دوران صفویه و همچنین البسه تعزیه دوران قاجار، پهلوی اول و پهلوی دوم به نمایش گذاشته شده است.
در بخش ادوات تعزیه می‌توان این موارد را دید؛ از شمشیرها، زره‌ها و کلاه خودهای دست ساز جنگی که وارد تعزیه شده‌اند، سپرهای جنگی از جنس پوست کرگدن که قابلیت ترمیم خود را تنها با قرار گرفتن در آب دارند تا شمشیرها، زره‌ها و کلاه خودهای دست ساز مختص تعزیه که در دوران صفویه و پهلوی اول ساخته شده‌اند و ادواتی که در دوران انقلاب اسلامی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
در این بخش نمایشگاه «شبیه حسین (ع)»، شمشیرهایی نظامی نیز در معرض دید قرار گرفته‌اند که توسط نظامیان بازنشسته در دوران قاجار و پهلوی نذر تعزیه و مجالس تعزیه شده‌اند.یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه تعزیه «شبیه حسین (ع)» نیز بخش نسخه‌های تعزیه شامل نسخه‌های «جنگ» و «فرد» و برای مجالس مختلف است. همچنین کتاب‌هایی با موضوع تعزیه و نسخه‌های آن نیز در این بخش ارائه شده است.