پخش منتخبی از برترین آثار سینما در شبكه نمایش

پخش منتخبی از برترین آثار سینما در شبكه نمایش

شبكه نمایش متقارن با ۲۱ شهریور و روز ملی سینما، گلچینی از آثار برتر سینمای ایران و جهان را در بخش مرور آثار خود پخش خواهد كرد. علاوه‌بر این، فیلم «برفراز بال عقاب‌ها» نیز فیلم جدید این شبكه است كه برای نخستین بار در سیما پخش خواهد شد.
به گزارش جام‌جم، فیلم‌های بخش‌های مختلف شبكه نمایش در این هفته به شرح زیر است:
فیلم و تله‌فیلم‌های ایرانی شبكه نمایش از امروز تا 26 شهریور ساعت 13پخش خواهد شد: تو می‌مانی، كاغذ پرماجرا، یك بام و دو هوا، بیا می‌بخشیم، آزادراه، زعفرانی و سلطان نام فیلم‌های این بخش است.
باكس فیلم‌های جذاب ویژه تابستان شبكه نمایش كه هر روز ساعت 15 از این شبكه پخش می‌شود، در هفته پیش رو از امروز، بدین ترتیب خواهد بود: امنیت پرواز، روشنایی‌های اوزوماسا، حد نهایی، پیمانكار، چهره خوان، اتاق ماروین و قاضی.
فیلم‌های منتخب خانوادگی، كه بخش ثابت تابستان شبكه نمایش است، در هفته پیش رو به ترتیب شامل این فیلم‌ها خواهد بود كه ساعت 19 روی آنتن می‌روند: به‌خاطر خواهرم، شامیتاب، توطئه بزرگ، من دیوید هستم، ماجرای سنت‌پیر، داستان خانواده مایرویتز و دور دنیا در هشتاد روز.
در ایران هر ساله روز ۲۱ شهریور به عنوان روز ملی سینما شناخته می‌شود. این هفته و همزمان با این روز، شبكه نمایش منتخبی از فیلم‌های شاخص سینمای ایران و جهان را در بخش مرور آثار خود در ساعت ۲۱ پخش می‌كند كه به ترتیب روز پخش از امروز تا جمعه ۲۶ شهریور، شامل فیلم‌های زیر است: پرده آخر (ساخته واروژ كریم‌مسیحی)، پدرخوانده ۱ (ساخته فرانسیس فورد كاپولا و از برترین فیلم‌های تاریخ سینما)، هفت سامورایی (شاهكار آكیرا كوروساوا كه منبع اقتباس بسیاری از فیلم‌های تاریخ سینما شد)، دیوانه از قفس پرید (یا پرواز بر فراز آشیانه فاخته، ساخته میلوش فورمن و بازی به‌یاد ماندنی جك نیكلسون)، خانه دوست كجاست (اثر تحسین‌شده زنده‌یاد عباس كیارستمی)، باج (از بهترین ساخته‌های ضد استعماری سینمای هند با بازی امیرخان) و به‌خاطر چند دلار بیشتر (ساخته سرجیو لئونه و از نمادهای سینمای وسترن).
فیلم‌های ساعت 23 شبكه نمایش بخش فیلم‌های جذاب نام گرفته و به ترتیب شامل این فیلم‌ها است: هوانوردان، او را به دام بیانداز، آبی و سیاه، ربوده‌شده، اتاق امن، سرقت قرن و بر فراز بال عقاب‌ها، فیلم جدید شبكه نمایش كه برای نخستین بار در سیما، جمعه‌شب ۲۶ شهریور پخش خواهد شد. این فیلم محصول سال 2016 چین و ساخته استیون شین و مایكل پاركر است. فیلم درباره اریك لیدل، یكی از قهرمانان دوومیدانی اسكاتلند است كه در دوره جنگ جهانی به چین می‌رود تا به عنوان آموزگار مشغول فعالیت شود. در آنجا گرفتار جنگ شده و ... جوزف فایننس و جسی كوو، از بازیگران این فیلم هستند.