نیاز به تکثر نهادهای فرهنگی

نیاز به تکثر نهادهای فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استفاده از ظرفیت‌ دفتر تبلیغات اسلامی با هدف اعتلای سطح فرهنگ تاکیدکرد.
محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با رئیس و معاونان دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح برنامه‌های خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و با اشاره به این‌که تکثر نهادهای فرهنگی یک فرصت است، گفت: تمرکز بر یک نهاد در عرصه فرهنگ بدون شک تهدیدآفرین است.
اسماعیلی معتقد است تنوع در نهادهای فرهنگی بسیار خوب است اما این تنوع و تکثر باید با هم افزایی همراه باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ما نسبت به نهادهای فرهنگی نگاه هم افزا داریم و از همه ظرفیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پیشبرد اهداف خود به منظور اعتلای فرهنگ جامعه استفاده خواهیم‌کرد. دفتر تبلیغات‌اسلامی زبان گویایی در پاسخگویی علمی فرهنگی به شبهات و مسائلی که دنیای مدرن برای جامعه به‌وجود آورده‌است، دارد.
اسماعیلی به ظرفیت‌های عظیم دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و ابراز کرد: تلاش‌های دفتر فرصت بزرگی برای نهادهای حاکمیتی است و از همه این ظرفیت‌ها در جهت رشد و اعتلای سطح فرهنگ جامعه نهایت استفاده را خواهیم‌داشت.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در این دیدار به وزیر ارشاد گفت: امروز از جهات مختلفی همچون تولیدات، مصرف و اقتصاد فرهنگی شاهد اوضاع رضایت بخشی نیستیم. نباید در عرصه فرهنگی، نگاه امنیتی حاکم باشد؛ زیرا این موضوع موجب آسیب‌های بسیاری می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با تأکید بر این‌که در عرصه فرهنگ باید نگاه تمدن‌سازی نوین اسلامی حکمفرمایی کند، به نکات رهبر معظم انقلاب در رابطه با این زمینه در بیانیه گام دوم اشاره کرد و افزود: باید نگاه بازسازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی به فرهنگ داشته‌باشیم و بدانیم اگر این نگاه را برجسته‌سازی کنیم، سطح فرهنگ جامعه ارتقا یافته و ارزش‌های انقلاب اسلامی در بطن آحاد جامعه بومی‌سازی و نهادینه می‌شود. بدون شک با نگاه حمایتی، ریل‌گذارانه و تقویت‌کننده، جایگاه و منزلت مولدان اصلی عرصه فرهنگ و هنر اصالت پیدا می‌کند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان تصریح کرد: گواهی می‌دهم در حوزه‌های علمیه ظرفیتی بزرگ در عرصه هنر و فرهنگ نهفته‌است که باید احیا و به آن توجه شود. گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخر هفته گذشته به قم سفر کرده و با آیت‌ا... سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌ا... نوری همدانی و دیگر حضرات آیات از جمله علوی گرگانی، حسینی بوشهری و اعرافی نیز دیدار کرد.